شما اینجا هستید

استان ها » مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر ایلام
نویسنده : مقدم حاتمی

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر ایلام

نقش امورتربیتی پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش سایت  خبری  بوتک نیوز: علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش که به مناسبت هفته تربیت اسلامی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ایلام بود با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز جانباز، در سخنانی با اشاره به هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی به اهمیت جایگاه این نهاد در دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت:  ۸ اسفند که به نام روز امورتربیتی نام گذاری شده است یادگار شهیدان رجایی و باهنر است و مهمترین وظیفه آن  پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش است.
درویشی با ذکر روایتی از پیامبر گرامی اسلام و بر شمردن دوره های مختلف سنین فرزندان به اهمیت تربیت صحیح فرزندان پرداخت و افزود؛ بنابر روایات اسلامی اگر تربیت صحیح وجود نداشته باشد ممکن است حتی فرزند به دشمن اولیا تبدیل شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد اهمیت تربیت دانش آموزان اضافه کرد؛ اگر آموزش به تنهایی  مدنظر باشد و از حوزه تربیتی فاصله بگیریم آموزش ممکن است نه تنها مفید نباشد بلکه ضرر به جامعه نیز برساند.
مسئول دستگاه تعلیم و تربیت در استان ایلام همچنین به کارهای انجام شده در آموزش و پرورش پرداخت و افزود با برنامه ریزی انجام شده مقوله پرورش و تربیت دانش آموزان با گسترش نماز جماعت دانش آموزی، جذب طلاب حوزه علمیه در مدارس، برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای طرح همگرام، طرح نماد و مراقبت از آسیب های اجتماعی، اعزام کاروان های راهیان نور، راه اندازی خط ۱۵۷۰ ، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان و…. مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت دانش آموزی گفت؛ اردوهای راهیان پیشرفت یکی از زمینه های گسترش جهاد تبیین است.
درویشی در پایان با یادآوری استقرار مراکز مشاوره ای در سطح استان گفت؛ این مراکز آماده خدمات مشاوره ای به اولیا و دانش آموزان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای