شما اینجا هستید

اجتماعی » دستگیری حفار غیر مجاز آثار تاریخی در چرداول
نویسنده : مقدم حاتمی

دستگیری حفار غیر مجاز آثار تاریخی در چرداول

ایلام – بوتک – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از دستگیری یک حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان چرداول خبر داد.
به‌گزارش سایت خبری بوتک نیوز  به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی روز چهارشنبه اظهار کرد: شب گذشته در پی گشت شبانه نیروهای یگان حفاظت اداره کل، یک حفار غیرمجاز آثار تاریخی دستگیر شد.
وی افزود: از متهم ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تاکید کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
به گزارش بوتک، استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای