شما اینجا هستید

اجتماعی » استاندار ایلام در نشست با فرمانداران:
نویسنده : مقدم حاتمی

استاندار ایلام در نشست با فرمانداران:

نگین دستاوردهای استان در سال ۱۴۰۱ برگزاری باشکوه کنگره بزرگ «اربعین» است/ ایلام در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با پنج استان هدف اربعین، ۳۱ ستاد اربعین کشوری و ستاد مرکزی اربعین، با امتیاز ۹۸.۸۷ موفق به کسب رتبه نخست شد/ کاهش ۵۰ درصدی تصادفات ، کاهش ۲۳ درصد تلفات جاده ای، چهار خطه شدن محور ایلام – مهران و حداکثر ماندگاری زائر در پایانه برکت برای عزیمت به مقصد به کمتر از یک ساعت برای نخستین بار در ایلام به ثبت رسید/ ایلام در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست ثبت اشتغال در بین استان های سراسر کشور را کسب کرد/نتیجه همدلی و همراهی نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه ایلام، نمایندگان استان در مجلس، اعضای شورای تامین و رسانه های استان علاوه بر پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب، ۱۳ پرونده مالیاتی دیگر به استان بازگشت/ رسانه های استان در سال ۱۴۰۱ در همه شرایط پای کار بوده و هستند

بخش اول:

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام امروز شنبه ۲۷ اسفند ماه در همایش فرمانداران استان در سالن جلسات شهید ملکشاهی استانداری ایلام گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت مردمی ایران قوی و کارگزاران دولت در استان، دستاوردهای خوبی در استان ایلام طی امسال رقم خورد‌ که نگین دستاوردهای معنوی «اربعین» بود که به لطف خدا و با تلاش همه ائمه محترم جمعه، معاونین استانداری، فرمانداران و مردم شریف استان و با وجود همه پیش‌بینی‌ها مبنی بر بروز مشکلات زیاد از جمله ازدحام شدید جمعیت، اما با درایت و مدیریت و عشق به امام حسین(ع) و افتخار پوشیدن لباس نوکری آقا ابا عبدالله ( ع ) ، شرایط به گونه ای رقم خورد که حتی یک نفر تلفات ناشی از گرمازدگی نداشتیم.

وی اظهار کرد: فرمانداران با برنامه‌های مدون و پیگیری های شبانه روز و با دغدغه‌ ایمنی و سلامت زائران و با اقدامات فرهنگی از جمله فراهم کردن زیارت با معرفت در قالب برنامه‌های معرفتی و زیارتی شرایط به گونه ای رقم خورد تا زائر با کمترین مشکل مواجه شود، همین شرایط و استقبال عظیم زائران باعث شد تا مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند: «اربعین امسال معظم‌ترین اربعین بود»، لذا این یک دستاورد بزرگ فرهنگی و معنوی طی امسال بود.

دکتر بهرام نیا افزود: در همین راستا و در مقام مقایسه با پنج استان هدف و ۳۱ ستاد اربعین کشوری و ستاد مرکزی اربعین، استان ایلام با امتیاز ۹۸.۸۷ موفق به کسب رتبه نخست شد که جای قدردانی دارد. در این رابطه معاونین استانداری ایلام از ۲۲ تا ۲۴ روز در خط مقدم اربعین بودند و نوکری زوار را برای خود یک افتخار می‌دانند، فرمانداران استان نیز به خوبی پای کار آمدند، لذا با همین روحیه برای اربعین سال آینده آماده باشید.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: در زمینه کارهای زیرساختی نیز اقدامات موثری انجام گرفت که منجر به سهولت تردد زوار شد، بطوریکه در طی کمتر از ۹ ماه ۲۰ کیلومتر راه چهارخطه ایجاد شد و یک پل بزرگ با دهنه ۴۵ متری در مدت ۴۰ روز احداث شد، همه این اقدامات منجر به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده ای و کاهش ۲۳ درصد تلفات جاده ای شد و برای اولین بار محور مهران به ایلام چهار خطه شد.

دکتر بهرام نیا یادآور ساخت: با تدابیر اتخاذ شده و تلاش صورت گرفته حداکثر ماندگاری زائر در پایانه برکت به کمتر از یک ساعت رسید، این در حالی بود که این میزان در گذشته به ۲۴ ساعت می‌رسید، که همه این اقدامات در این دولت انجام گرفت.

وی دستاورد بزرگ بعدی را در سال جاری کسب رتبه نخست اشتغال استان ایلام در کشور عنوان کرد و در این رابطه افزود: کسب این رتبه در استان کار بزرگی بود و استانی که همیشه در رتبه‌بندی‌ها جزو استان‌های قابل توجه نبود اما به واسطه تلاش همگانی موفق به کسب مقام نخست اشتغال شد و میزان تعهد اشتغال در استان ۶ هزار ۷۷۲ نفر بوده که به مرز ۱۵ هزار نفر رسیده است، راستی‌آزمایی‌ آمار اشتغال نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

استاندار ایلام در ادامه با تقدیر از نقش برجسته اصحاب رسانه، مطبوعات و فضای مجازی استان نیز گفت: رسانه‌ها در همه شرایط پای کار بوده و هستند و در رابطه با منافع مردم و استان در حوزه انتقال پرونده نفت و گاز با هر نگاهی به خوبی دفاع کردند که جای قدردانی دارد، امروز نه تنها پرونده مالیات نفت و گاز غرب کشور بلکه ۱۳ پرونده مالیاتی دیگر و مجموعا ۱۴ پرونده مالیاتی به استان بازگشت خورد که در قبال آن سالانه رقم قابل توجهی به اعتبارات استان افزوده می‌شود‌، کار بزرگی که پس از ۴۰ سال در این دولت به سرانجام رسید. در واقع این نتیجه همدلی‌ و همراهی‌ نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای تأمین و رسانه ها منجر به کسب این دستاوردها شده است.

دو هزارو ۲۲۵ میلیارد تومان از محل متمم اول و دوم سفر رییس جمهور به اعتبارات استان افزوده شد/ عمده اعتبارات استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و به سمت مناطق محروم سوق داده می شود/۷۶ سفر شهرستانی با هدف بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ها و دیدار بی واسطه با مردم در روزهای تعطیل انجام شد

بخش دوم:

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به سفر با خیر و برکت ریاست محترم جمهور به استان، تلاش برای جذب اعتبارات را از دیگر دستاوردها بیان کرد و گفت: اعتبار استان دو هزار و‌ ۳۱۸ میلیارد تومان بود، که در جریان دیدار با ریاست محترم جمهور با حضور چهار استاندار و چهار مجمع نمایندگان استانهای غرب کشور، مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر رییس جمهور به استان در قالب متمم سفر افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز در جریان سفر معاون اجرایی رییس‌جمهور به ایلام نیز مبلغ یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به استان اضافه شد و در ماده ۵۶ نیز مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اخذ و جمع کل متمم های اول و دوم دو هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان که مجموع اعتبارات سفر و متمم حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که در بین کل شهرستان‌های استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و سایر پروژه‌های در دست اقدام توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در توزیع اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای شده است بطوریکه شهرستانی همچون ملکشاهی با این میزان اعتبار برای پروژه های حساسی همچون پروژه تأمین آب شرب بهداشتی، تکمیل بیمارستان ملکشاهی، تکمیل پروژه‌های ایستگاه پمپاژ آب و پروژه‌های حوزه راه، این شهرستان از محرومیت نجات پیدا می کنند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان ملکشاهی ۶۱۴ میلیارد تومان است، در حالی که کل اعتبارات شهرستان ملکشاهی ۸۲ میلیارد تومان بوده که با ۵۳ درصد تخصیص رقم اعتبار ۴۳ میلیارد دریافت کرده بود اما در این دولت و ظرف یک سال به اندازه ۱۳ سال اعتبار استانی به این شهرستان تخصیص داده شده است، همچنین سهم اعتبار شهرستان کمتر توسعه هلیلان نیز ۵۲۴ میلیارد تومان بوده و امروز یک جهش همه جانبه صورت گرفته است.

استاندار ایلام اضافه کرد: از ابتدای شروع به کار خود دولت سیزدهم در استان ایلام و تاکنون ۷۶ سفر شهرستانی با هدف بررسی وضعیت پروژه‌های هر شهرستان و دیدار با معتمدین و مردم با هر نگاه و سلیقه ای انجام شده و برای آنکه اختلالی در روند رسیدگی به کار مردم ایجاد نشود، سفرهای شهرستانی در روزهای آخر هفته و تعطیل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی از صبح زود تا پاسی از شب‌ اجرا شده است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به سفر با خیر و برکت ریاست محترم جمهور به استان، تلاش برای جذب اعتبارات را از دیگر دستاوردها بیان کرد و در این خصوص گفت: اعتبار استان دو هزار و‌ ۳۱۸ میلیارد تومان بود، که در جریان دیدار با ریاست محترم جمهور استاندار و چهار مجمع نمایندگان استان، مبلغ ۸۰۰ میلیارد به اعتبارات سفر افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز در جریان سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به ایلام نیز مبلغ یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به استان اضافه شد و در ماده ۵۶ نیز مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اخذ و جمع کل متمم های اول و دوم دو هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان که مجموع اعتبارات سفر و متمم حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که در بین کل شهرستان‌های استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و سایر پروژه‌های در دست اقدام توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در توزیع اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای شده است بطوریکه شهرستانی همچون ملکشاهی با این میزان اعتبار برای پروژه های حساسی همچون پروژه تأمین آب شرب بهداشتی، تکمیل بیمارستان ملکشاهی، تکمیل پروژه‌های ایستگاه پمپاژ آب و پروژه‌های حوزه راه، این شهرستان از محرومیت نجات پیدا می کنند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان ملکشاهی ۶۱۴ میلیارد تومان است، در حالی که اعتبار استانی ملکشاهی ۸۲ میلیارد تومان بوده که با ۵۳ درصد تخصیص رقم اعتبار ۴۳ میلیارد دریافت کرده بود اما در این دولت و ظرف یک سال به اندازه ۱۳ سال اعتبار استانی به این شهرستان تخصیص داده شده است، همچنین سهم اعتبار شهرستان کمتر توسعه هلیلان نیز ۵۲۴ میلیارد تومان بوده و امروز یک جهش همه جانبه صورت گرفته است.

استاندار ایلام اضافه کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در استان ایلام تاکنون ۷۶ سفر شهرستانی برای بررسی وضعیت پروژه‌های هر شهرستان و دیدار با مردم با هر نگاه و سلیقه ای انجام شده و برای آنکه اختلالی در روند رسیدگی به کار مردم ایجاد نشود، سفرهای شهرستانی در روزهای تعطیل انجام شده است.

با حمایت دکتر وحیدی وزیر محترم کشور ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان تهیه و اعتبار ۴ تانکر آبرسانی برای چهار شهرداری در استان تامین شد/امسال ۲۶۶ میلیارد تومان به شهرداری ها پرداخت شده است/ «مسئله محوری» یکی از کارکردهای مهم دولت سیزدهم است/ از مجموع ۱۹ ایستگاه پمپاژ نیمه کار استان که عمر کلنگ زنی آنها بیش از یک دهه می گذرد در دولت سیزدهم تاکنون سه پمپاژ به بهره برداری رسید/ پس از ۱۵ سال گمرک مهران ساماندهی شد/ مسئولیت تمام امور در شهرستان ها بر عهده فرمانداران است/ مدیران و فرمانداران بصورت ماهانه در صدا و سیمای مرکز استان دستاوردهای دولت را اطلاع رسانی کنند.

بخش سوم:

استاندار ایلام در بخش سوم سخنان خود بیان داشت: یکی از کارکردهای مهم دولت سیزدهم «مسئله محوری» است و برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های نیمه‌تمام برنامه دارد بطوریکه در همین مدت در استان ایلام از مجموع ۱۹ طرح نیمه تمام ایستگاه پمپاژ کشاورزی تعداد سه ایستگاه به بهره‌برداری رسید که بارقه امید زیادی را برای کشاورزان و ایجاد اشتغال در این مناطق فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات مهمی که در این دولت در استان ایلام انجام گرفت ساماندهی وضعیت گمرک مهران است که علی‌رغم اینکه از نظم و انضباط خاصی برخوردار نبود اما با هم افزایی و جدیت پس از ۱۵ سال مشکلاتی نظیر سیم کارت فروشی و فروش بلیط خارج از نرخ مصوب برطرف شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم شایسته خدمت هستند، تأکید کرد: باید خود را وقت مردم کنیم و با این نگاه باید در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کرد.

استاندار ایلام افزود: هیچ کاری در شهرستان وجود ندارد که مرتبط با فرماندار نباشد، مسئولیت تمام امور در شهرستان ها بر عهده فرمانداران است و باید در ایام پیش رو ضمن نظارت بر بازار و تأمین کالاهای اساسی، در راستای ایجاد نشاط اجتماعی اقدام کنند که لازمه آن برنامه‌ریزی لازم در حوزه‌های فرهنگی و زیباسازی شهری است. بطور توأمان توجه به بهداشت و درمان، پایگاه‌های امداد جاده‌ای، آب و گاز و راهداری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه به‌زودی ارزش افزوده و سهم آلاینده نیز توسط سازمان امور مالیاتی به حساب شهرداری‌های استان واریز می‌شود، گفت: در این رابطه تاکنون ۲۶۶ میلیارد تومان به شهرداری ها پرداخت شده و شهرداری‌ها در رابطه با پرداخت حقوق و مطالبات کارگران خود نیز اهتمام داشته باشند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: با حمایت دکتر وحیدی وزیر محترم کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعتبارت لازم برای خرید ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان تامین شده است و به زودی این کامیون‌ها در اختیار تمامی شهرداری‌های استان غیر از شهرداری ایلام قرار می‌گیرد.

دکتر بهرام‌نیا افزود: اعتبار لازم برای خرید ۴ تانکر آب‌رسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان تامین شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به سیاه‌نمایی های جبهه استکبار علیه نظام و دولت، فرمانداران در راستای جهاد تبیین و پمپاژ امید و بیان عملکردهای دولت و نظام را رسانه ای و برای مردم بیان کنند، معاونین استانداری و فرمانداران هر ماه یکبار بصورت گروهی با مدیران باید با حضور در صداوسیما این دستاوردها را اطلاع رسانی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای