شما اینجا هستید

اجتماعی » فعالیت قوی سامانه بارشی از فردا شب در ایلام
نویسنده : مقدم حاتمی

فعالیت قوی سامانه بارشی از فردا شب در ایلام

 

ایلام – بوتک – کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی قوی و موثر از فردا شب در آسمان استان ایلام فعال می شود و ریزش های آن تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

احسان احمدی نژاد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار بوتک نیوز  اظهار داشت: این سیستم بارشی از فردا شب فعالیت خود را آغاز کرده و روز سه شنبه به تدریج از استان خارج خواهد شد.
وی افزود: فعالیت این سامانه همراه با بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، بارش تگرگ در مناطق مستعد، خطر صاعقه و مه گرفتگی در گردنه ها و جاده های کوهستانی است.
احمدی نژاد یادآور شد: کاهش دید افقی به علت وجود مه، طغیان رودخانه ها و مسیل ها، لعزندگی معابر و جاده ها و کندی در تردد از پیامدهای این سیستم بارشی است.
وی به گردشگران نوروزی که در دامان طبیعت اقدام به برپایی چادر کرده اند، توصیه کرد: باتوجه به وزش باد نسبت به استحکام چادرها و سازه های سبک مطمئن شوند.
وی ادامه داد: مردم از اتراق در نزدیکی و حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، خشکه رودها و صعود به ارتفاعات یا ترددهای غیرضروری خودداری کنند.
به گفته احمدی نژاد این سیستم قوی بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه باعث افت دمای روزانه بین پنج تا هفت درجه می شود.
وی افزود: با خروج این سامانه بارشی از استان ایلام در روز سه شنبه، احتمال بارش های ضعیف، منقطع و نقطه ای در طی این روز وجود دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای