شما اینجا هستید

اجتماعی » معلمان از مصادیق بارز روشنگری و ادامه دهندگان رسالت انبیاء( ص) هستند
نویسنده : مقدم حاتمی

معلمان از مصادیق بارز روشنگری و ادامه دهندگان رسالت انبیاء( ص) هستند/ معلمان نقش بی بدیلی در رشد، تعالی و بالندگی کشور دارند/ تحقق توسعه یافتگی با نقش آفرینی معلمان محقق می شود

آیین تجلیل از معلمان نمونه استان ایلام در سال ۱۴۰۲ با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام، علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان ارشد استان در محل سالن امور تربیتی این اداره کل برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در آئین تجلیل از معلمان نمونه استانی آموزش و پرورش استان در سالن امور تربیتی این اداره کل گفت: تقارن روز معلم با معلم فرزانه و فیلسوف قرن شهید مرتضی مطهری یک تقارن مبارک است، در واقع شرافت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن پیامبران الهی را در وجود خود محقق کند.

حسن بهرام نیا خاطرنشان کرد: شهید مطهری از مصادیق بارز یک معلم واقعی بود، که اولا با نگاه ترکیبی به معارف بشری نظر کرد و در درجه دوم تمام تلاش علمی و عملی خود را در مسیر اسلام و عبادت خدا هزینه کرد و به مقام والای شهادت نیز نائل آمد.

بهرام‌نیا افزود: معلمان با تأسی از پیامبران الهی و نماد معلم واقعی، نسبت به انجام رسالت خود که همان رسالت هدایت‌گری است، ایفای نقش می‌کنند و جرعه جرعه علم را بر جان انسان‌ها با سوختن خود، ساری و جاری می کنند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: اولین معلم بشریت خدا بود و سپس پیامبران الهی، لذا از این جهت معلمان از مصادیق بارز روشنگری و ادامه دهندگان رسالت انبیاء و رسولان خدا هستند.

وی تصریح کرد: معلمان با همه وجود و علیرغم مشکلات بعضاً مادی، اما لحظه ای و آنی از رسالت خود عقب نشینی نکردند و برای اعتلای میهن اسلامی در سنگر علم و دانش برای تربیت سربازانی که آینده این کشور در سایه ایفای نقش این سربازان است، تلاش مجاهدانه می کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان افزود: بنده به این اهتمام و جایگاه معلمان عزیز که این جایگاه را پیامبران و قرآن کریم برای شما تعیین و ترسیم کردند، افتخار می کنم.

وی اضافه کرد: بالندگی کشور در همه عرصه‌ها علوم فضایی، علوم نانو و علوم هوافضا بستر آن آموزش و پرورش و معلم بوده است و اگر در کنار آموزش علم، تهذیب نفس نبود ما به این جایگاه نمی رسیدیم.

بهرام‌نیا با اشاره فرمایشات امامین انقلاب در رابطه جایگاه معلمان، گفت: کلید سعادتمندی هر جامعه در دست معلمان است.

استاندار ایلام در پایان با تاکید بر استفاده صحیح از علم ‌ و دانش در هر جامعه و کشور، ضمن اشاره به حادثه هیروشیما و ناکازاکی، گفت: علم در صورتی ارزشمند است که در خدمت به مردم باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای