شما اینجا هستید

استان ها » بالندگی کشور در گرو تقویت حوزه و دانشگاه است
نویسنده : مقدم حاتمی

استاندار ایلام:
بالندگی کشور در گرو تقویت حوزه و دانشگاه است/ سال گذشته بیش از ۱۴ میلیار‌د تومان برای تقویت حوزه‌های علمیه استان تخصیص یافت

به گزارش پایگاه خبري بوتک نیوز، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه در دیدار با رئیس و معاونین حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت:خدمتگزاری به مردم یک فرصت طلایی است تا بتوانیم در راستای کمک به توسعه استان و خدمت به مردم عزیز  حرکت کنیم و حمایت‌های معنوی حوزه‌های علمیه و ائمه محترم جمعه در این مسیر راهگشا خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردها در استان، پیگیری در جهت تقویت حوزه‌های علمیه است و رئیس حوزه‌های علمیه استان سرمایه بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا با بیان اینکه سرمایه‌های ارزشمندی در حوزه‌های علمیه استان وجود دارد، افزود: حمایت و تقویت حوزه‌های علمیه وظیفه دینی است و علیرغم اینکه در گذشته کمتر به حوزه‌ها توجه شده اما نیازمند برقراری توازن در این رابطه هستیم.

استاندار ایلام بالندگی کشور را در گرو تقویت همزمان حوزه‌های علمیه و دانشگاها عنوان کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه را جزو اعتقادات دینی خود می‌دانیم.

نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد: در این راستا و در دولت سیزدهم طی سال گذشته ۲۲ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان برای تقویت حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شد که از این میزان اعتبار، ۱۴ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: در راستای تکمیل پروژه حوزه علمیه برادران ۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۶ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است، همچنین برای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. به منظور تقویت حوزه علمیه خواهران نیز ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار لحاظ شده که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن محقق شد.

استاندار ایلام افزود: سال گذشته در مجموع ۶۵ درصد اعتبارات حوزه‌های علمیه محقق شد و امیدواریم با تأمین اعتبار لازم، پروژه‌های مربوط به حوزه‌های علمیه زودتر به سرانجام برسند.

حجت‌الاسلام مرادبیگی رئیس حوزه‌های علمیه استان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام در تقویت حوزه های علمیه استان، گزارشی از عملکرد حوزه‌های علمیه استان در حوزه های مختلف ارائه کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای