شما اینجا هستید

استان ها » قیمت هرکیلو مرغ کشتار روز ۷۳ هزار تومان تعیین شد
نویسنده : مقدم حاتمی

قیمت هرکیلو مرغ کشتار روز ۷۳ هزار تومان تعیین شد

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز:امروز جمعه جلسه کار گروه تنظیم بازار استان با حضور مدیر کل امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل تعاون روستایی استان و سایر اعضاء تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

دکتر حمیدرضا شکری با بیان اینکه تامین مرغ استان از طریق تشکلهای تعاونی استان جزو وظایف تعاون روستایی است اظهار داشتند که اخیرا نیز وزیر جهاد کشاورزی بر مدیریت تولید و تامین گوشت مرغ در استانها با همکاری کامل سازمان جهاد کشاورزی استانها تاکید نموده است.
همچنین مدیر تعاون روستایی گفتند، مدیریت تعاون روستایی آمادگی کامل دارد تا وضعیت التهابات تامین گوشت مرغ و همچنین قیمت آنرا ساماندهی نماید و این مهم مستلزم همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای اجرایی استان می باشد.

دکتر شکری افزودند که مدیریت تعاون روستایی استان دارای بستر و زیرساخت های مناسب تولید مرغ زنده است اما متاسفانه این ظرفیت امروز بطور مناسب مدیریت نمی شود و چرخه تولید مرغ و توزیع آن باید بطور کامل در اختیار تعاون روستایی استان قرار گیرد. ایشان بیان نمودند که در طول چند سال گذشته و نیز در شرایط موجود نابسامانی هایی در مدیریت این کالای مهم و مورد نیاز مردم بوجود آمده است و برای رفع مشکل موجود، مدیریت آن باید با همت مسولین به جایگاه اصلی خود بازگردد.

گفتنی است بر اساس قیمت مصوب اعلامی از طرف وزیر جهاد کشاورزی قیمت مرغ زنده از روز شنبه از مرغداران هر کیلو ۵۲ هزار تومان و تحویلی از کشتارگاه هرکیلو ۷۰ هزارتومان و به ازای هر کیلو گوشت خالص بدون ضایعات برای مصرف کننده ۷۳ هزارتومان تعیین شده است.

در پایان مدیر تعاون روستایی از مشکلات مرغ فروشی های زنده غیر مجاز گفتند و اظهار داشتند که تا ساماندهی قانونی مرغ فروشان و تعیین تکلیف آنها باید قیمت مرغ زنده از مرغداری ها به فروشندگان غیر مجاز در استان نیز همان ۵۲ هزار تومان باشد و آنها مرغ زنده را به مردم هر کیلو ۶۰هزار تومان بفروشند که حدودا معادل قیمت گوشت مرغ بازار روز شود والتهابات بازار تامین مرغ مدیریت شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای