شما اینجا هستید

اجتماعی » دو هزار مورد آزمايش
نویسنده : مقدم حاتمی

انجام ۲ هزار مورد آزمایش در آزمایشگاه دامپزشکی ایلام / ‏برنامه ریزی برای افزایش تعداد آزمایش‌ها در سال جاری

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ایلام از انجام ۲ هزار مورد آزمایش در آزمایشگاه دامپزشکی ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، دکتر سمیه چمن آرا اظهار کرد: آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان ایلام در ۴ بخش میکروب شناسی، سرولوژی، آنالیز مواد خوراکی و مولکولی فعال است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه دامپزشکی استان با داشتن تجهیزات دقیق، کالیبره شده و با بهره گیری از استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ در تشخیص و ردیابی بیماری‌های دام و طیور فعالیت می‌کند، افزود: ۷ نفر در این آزمایشگاه مشغول به کار هستند که چهار نفر از این تعداد دارای مدرک دکتری و سه نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

دکتر چمن آرا اضافه کرد: در این آزمایشگاه بر روی نمونه‌های اخذ شده از دام، طیور، مواد خوراکی دام و طیور، تشخیص تقلب و تعیین نوع گوشت چرخ شده در رستوران‌ها و کبابی‌ها آزمایش صورت می‌گیرد که بین ۳ تا ۴ روز جواب دهی آزمایش آماده می‌شود.

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی این اداره کل به عنوان آزمایشگاه مرجع شیر غرب کشور از سوی سازمان دامپزشکی کشور معرفی شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ تست مختلف بر روی نمونه‌های شیر ارجاعی صورت می‌گیرد.

دکتر چمن آرا اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار مورد آزمایش سرولوژی، دام و طیور، میکروب شناسی و (PSR) مولکولی بر روی نمونه‌های ارجاعی توسط کارشناسان این آزمایشگاه صورت گرفته است.

‏  وی از برنامه ریزی برای افزایش تعداد آزمایش‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش‌های نظارت‌های کارشناسان بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی طی سال جاری، آزمایشگاه دامپزشکی نیز در راستای افزایش نظارت‌ها و نمونه برداری‌ها، تعداد آزمایش‌ها را بالا خواهد برد.

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ایلام خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه همچنین در امر آموزش هم پذیرای کارآموزان از مقاطع مختلف رشته‌های دام پزشکی و هم چنین مسئولین فنی کارخانه‌های خوراک دام و طیور است.

وی گفت: آزمایشگاه مرکزی، طبق تصمیم شورای سلامت، هر شش ماه یک بار اقدام به نمونه گیری از کارخانجات خوراک دام و طیور سطح استان خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای