شما اینجا هستید

استان ها » مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران؛
نویسنده : مقدم حاتمی

مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران؛

مسوولان، متولی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشند؛

مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران گفت: ما مسوولان، باید متولی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم و اولین مولفه اجرای این مهم عمل به فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز: حسن ممتحن روز سه شنبه در نشست بررسی و اجرای طرح توانمندسازی ایثارگران استان ایلام اظهار داشت: اولین مولفه در شرح وظایف حوزه ایثارگران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار شهدا، فداکاری و دفاع است.
اگر امروز برخی مدیران توجه جدی و ارائه خدمت به مجموعه ایثارگران ندارند به دلیل عدم آگاهی این حوزه است.

وی افزود: اگر امروز پرچم ایران در دنیا به اهتزار درآمده، از اقتدار شهدا است زیرا این عزیزان زنده و از ملت حمایت می کنند.

مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران با بیان اینکه با تفکر ایثارگری، ایران به رتبه ای از اقتدار در جهان رسیده است، اظهار داشت: رشد و توسعه در حوزه های علمی، انرژی هسته ای، صنایع موشکی و … به برکت خون شهدا است.

ممتحن ادامه داد: ظرفیت هایی که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای ملت ایجاد نموده است، باعث شده این پیشرفت ها ادامه و رو به رشد باشند.

مدیرکل صمت ایلام نیز در این نشست گفت: ایلام به واسطه جنگ ۸ ساله دفاع مقدس از استان های توسعه یافته، چندین سال عقب مانده و عملا سرمایه گذاری در این استان از سال ۸۰ به بعد آغاز شده است.

رضا محمدرحیمی افزود: اولین شهرک صنعتی شهر ایلام با ۷۲ مجوز در همان سال های اول صادر و به تدریج واحدهای کوچک صنعتی راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: تاثیر جنگ تحمیلی در بین خانواده های استان نمود دارد و کمتر خانواده ای وجود دارد که جزو جامعه ایثارگران و یا نسبت فامیلی با این عزیزان نداشته باشد.

مدیرکل صمت ایلام عنوان کرد: شاغلین ایثارگران در این اداره کل ۴۴ نفر هستند که علی رغم محدودیت‌ها و کاستی ها، خدمت به این افراد را برای خود افتخار می دانیم.

محمد رحیمی افزود: هم اکنون ایلام با استان های توسعه یافته در زمینه افزایش تولید و… رقابت دارد و در این راستا کارهای ارزشمندی انجام شده است.

محمد رحیمی گفت: در دولت سیزدهم پیگیری ها جهت توسعه استان انجام و کارهایی در دست اقدام است که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل جامعه به سمت شکوفا شدن پیش رفته است.

مدیرکل صمت ایلام خاطر نشان کرد: این اداره کل در راستای سیاست های وزارت خانه پیش رفته تا رفاه بیشتری برای مردم فراهم شود. زیرا بخش زیادی از اقتصاد مملکت در حوزه وزارت صمت و شهرک های صنعتی است.

در پایان این نشست، مشاور وزیر صمت و هماهنگ کننده امور ایثارگران، ضمن تجلیل از خانواده معظم ایثارگران و شهدای شاغل در اداره کل صمت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام، بصورت چهره به چهره، با آنها دیدار و مشکلات این قشر را بررسی نمود.

لازم به ذکر است، مشاور وزیر و هماهنگ کننده امور ایثارگران وزارت صمت، در بدو ورود به استان ایلام، به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا، با حضور در منزل شهیدان گرانقدر مجید و عزیز کشکولی، با مادر و خانواده آنان دیدار و از آنان تقدیر کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای