شما اینجا هستید

استان ها » ممانعت مرغداران از عرصه مرغ به کشتارگاه
نویسنده : مقدم حاتمی

ممانعت مرغداران از عرصه مرغ به کشتارگاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۴۰۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به کشتارگاه است که مرغداران از عرضه آن به کشتارگاه ممانعت می کنند.

آذرنوش عموزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بوتک نیوز اظهار کرد: تولیدکنندگان با استدلال اینکه قیمت مرغ در سایر استان های کشور بالاتر از ایلام است، از عرضه مرغ به کشتارگار اجتناب می کنند.
وی افزود: هم اکنون قیمت مرغ در ایلام به ازای هر کیلو ۷۹۰ هزار ریال است که نسبت به نرخ گذاری این ماده خوارکی در استان های دیگر تفاوت دارد و همین عدم یکسانی قیمت باعث بروز مشکلاتی در استان شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: مرغداران قیمت تمام شده نهاده های طیور، جوجه یک روزه و دیگر هزینه های تولید یک مرغ را در برابر قیمت عرضه آن بالا و بدون صرفه اقتصادی می دانند و خواهان افزایش بهای مرغ در استان هستند.

 

عموزاده میزان مرغ مورد مصرف استان ایلام ۲۳ هزار قطعه در روز است در حالیکه مقدار تولید آن از میزان مصرف استان بالاتر و بیشتر است.
وی یادآور شد: ماه گذشته یک میلیون و ۶۴۴ هزار قطعه مرغ با ۲.۰۲ برابر نیاز مصرف استان توسط ۹۴ واحد مرغداری تولید شد که نسبت به ماه خرداد افزایش ۵۰ درصدی نشان می دهد.
وی تاکید کرد: موضوع معضل عرضه مرغ در استان در قالب قرارگاه امنیت غذایی با حضور اتحادیه مرغداران و دستگاه های مرتبط، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.
استان ایلام دارای ۴۰۰ واحد دارای مجوز مرغداری است که توان تولید مرغ تا ۶ برابر نیاز استان را دارند.

  1. سید رحمان حسینی - آبدانان

    استان ایلام یکی از مستعدترین استان‌های تولید مرغ زنده ی چهارفصل غرب و جنوب کشور است چون نه گرمای تابستان جنوب کشور و محدودیت تولید در ماه‌های گرم سال را دارد و نه سرمای زمستان استانی مانند کردستان و محدودیت تولید در ماه‌های سرد سال و بالا رفتن هزینه های گرمایش سالن‌های پرورش!

    امیدواریم مزیت های تولید مرغ زنده ی استان ایلام مورد توجه و عنایت بیشتر مسئولان مرتبط واقع شوند..! ان شاءالله

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای