شما اینجا هستید

استان ها » مشکل فرونشست تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر ایوان سریعا رفع شود
نویسنده : مقدم حاتمی

مشکل فرونشست تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر ایوان سریعا رفع شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر رفع مشکل فرونشست تصفیه خانه فاضلاب ایوان، گفت: برای تکمیل این تصفیه‌خانه تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، مهندس سعید هژبری روز جمعه ۲۴ شهریورماه در جلسه شورای فنی استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، با اشاره به طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایوان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی که باید در استان مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار گیرد، تلاش برای تکمیل زنجیره تامین آب مورد‌نیاز در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایوان کار ارزشمند و دارای مدل استاندارد روز است، بر تسریع در رفع مشکلات آن تاکید کرد و گفت: برای تکمیل این تصفیه‌خانه تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: طرح تصفیه خانه آب ایوان در سال ۱۳۹۷ با هدف باز چرخانی آب فاضلاب شهر ایوان برای مصارف کشاورزی و صنعتی با ظرفیت ۸۵۰۰ مترمکعب در روز تکمیل شده است.

هژبری با اشاره به مشکل فرونشست بخشی از این تصفیه‌خانه به دلیل آهکی بودن خاک منطقه آن، بر تسریع در رفع مشکل آن تاکید کرد و گفت: قرارداد این طرح، از نوع BOT است، یعنی ساخت، بهره برداری و واگذاری آن توسط بخش خصوصی تا ۲۵ سال انجام شده و بعد از آن، تجهیزات را بروزرسانی کرده و به دولت تحویل داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و شرب، تصریح کرد: با توجه چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو در حوزه کمبود آب و لزوم مدیریت مصرف آن، بایستی آب مورد نیاز بخش کشاورزی از طریق ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تامین و تامین نیازهای آب این بخش به سمت و سوی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سوق داده شود.

 

 

هژبری در ادامه به نحوه نگهداری از طرح های کلان در استان اشاره و عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ نگهداری از این پروژه‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی استان مغفول مانده و باید طوری  برنامه ریزی شود که هرآنچه ساخته، تکمیل و راه اندازی شده، مورد نگهداری نیز قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر رعایت استانداردهای لازم در طرح‌ها و توجه به اکوسیستم در اجرای پروژه ها، یادآور شد: طرح مطالعه و مصالح بکار رفته در تمامی پروژه باید دارای استاندارد لازم باشد و در ساخت و سازها رعایت ملاحضات فنی نیز مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه بررسی طرح‌های تصفیه‌خانه شهر ایوان، ساختمان دستگاه‌های اجرایی شهرستان چرداول، طرح نهضت ملی مسکن، تجدید نظر در نرخ پیمان پروژه، طرح ارتقا تصفیه خانه ایلام، اختلاف شهرداری شباب با پیمانکار پروژه سیل بند شرقی این شهر، اختلاف فی مابین دانشگاه ایلام با پیمانکار دانشکده علوم پایه و نحوه برگزاری دوره آموزشی ضوابط‌سازی تردد و تسهیل و دسترسی معلولین مطرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای