شما اینجا هستید

استان ها » اولین «شهرک اربعین» در مهران احداث خواهد شد
نویسنده : مقدم حاتمی

معاون وزیر کشور:
اولین «شهرک اربعین» در مهران احداث خواهد شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: برای اربعین در حوزه زیرساخت تحولی ایجاد و باهمت مردم ایلام و مسئولین اولین «شهرک اربعین» در سال ۱۴۰۳ در مرز مهران احداث خواهد شد.
مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار بوتک نيوز گفت: برای پایداری و ثبات هر نهضت به اقتدار نیاز است اگر همه چیز باشد؛ ولی اقتدار نباشد شکوفایی صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: سه چیز هست که اقتدار ایجاد می‌کند: قدرت خدادادی نعمتی‌های است که خدا قرار داده، قدرت اقتصادی که در این عرصه گام‌های خوبی را برداشتیم فناوری‌ها و هوش مصنوعی و… و مهم‌ترین قدرت، قدرت گفتمانی است؛ همان چیزی که انقلاب را پیروز کرد، استکبارستیزی، نترسیدن از قدرت‌های بزرگ و گفتمان حسینی و عاشورایی است که تشکیل کننده قدرت گفتمانی است.
جمالی در ادامه گفت: برای اربعین در حوزه زیرساخت تحولی ایجاد و باهمت مردم ایلام و مسئولین اولین شهرک اربعین در سال ۱۴۰۳ در مرز مهران احداث خواهد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم ایلام در طول سال برای اربعین متوقف نخواهد شد و از امروز کار را برای سال آینده شروع کردند و اجتماع موکب داران به همین منظور است.
وی بیان داشت: در ۱۴۰۲ برای اربعین ۱۱۹ پروژه بزرگ در ایلام داشتیم؛ ولی برای سال آینده با احداث شهرک اربعین پروژه‌های بیشتر و اعتبارات بیشتری را خواهیم داشت البته دولت بسترساز در اربعین است و نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و مردم نقش اصلی را در اربعین بر عهده دارند.
جمالی با اشاره به پروژه‌های اربعین گفت: کارهای اربعین موقت و مقطعی نباشد و مستمر باشد تا سال‌های سال از بهره‌گیری کنند برای سال آینده جلسات اربعین شروع شده و ۱۸ کارگروه کار خود را شروع کرده‌اند.
وی یادآور شد: زیرساخت در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و… و فقط برای اربعین نیست و توسعه استان ایلام را برعهده دارد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش مدیران در استان ایلام برای محرومیت‌زدایی خوب است و رئیس‌جمهور نگاه ویژه‌ای به ایلام و رفع محرومیت دارد.
وی تصریح کرد: اربعین بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ موکب رسمی و ثبت شده در داخل کشور داشتیم و ۲۰۰ هزار داوطلب در موکب‌ها فعالیت داشتند.
جمالی یادآور شد: امسال ۵۰۰ هزار نفر از اتباع کشورهای مختلف از طریق مرزهای کشور به زیارت اربعین اعزام شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای