شما اینجا هستید

استان ها » آخرین وضعیت راه آهن استان
نویسنده : مقدم حاتمی

آخرین وضعیت راه آهن استان از زبان مدیرکل راه و شهرسازی ایلام/ برج هنر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرویس ایلام – مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در نشست خبری مجازی با اهالی رسانه استان ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه های استان در خصوص راه آهن ایلام عنوان کرد: مطالعات و طراحی احداث راه آهن از سمت استان کرمانشاه به ایلام در ۲ قطعه ۱۷.۵ کیلومتری انجام و پیمانکار آن هم مشخص شده است.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، فرشاد دوستی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت نقد و پنج هزار میلیارد ریال به صورت اوراق در قالب ماده ۵۶ تسهیلات بانکی برای احداث خط راه آهن استان ایلام تامین شده است.
او گفت: مکاتبات لازم برای تزریق و تامین اعتبار این طرح با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است و در دور دوم سفر رییس جمهور به ایلام عملیات احداث راه آهن استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: کنارگذر شهر ایوان هم به طول ۹ کیلومتر با قراردادی معادل یک هزار و ‌۷۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است و تاکنون اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است و در مجموع کنارگذر ایوان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را افزون بر ۲ هزار و ‌۵۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: به دلیل اینکه اعتبارات این پروژه از محل منابع استانی تامین شده و سقف اعتبارات محدود بود پیشرفت پروژه تاحدودی با کندی پیش رفت.
دوستی تاکید کرد: با تدابیر خاص استاندار ایلام مشکل معارضان برطرف شده که امید است در سفر رییس جمهور به استان برای این پروژه اعتبارات لازم تامین و این پروژه ها تکمیل شوند.
وی افزود: در مسیر اسلام آباد – قلاجه- ایوان یک پروژه خوب تعریف شده است که این مسیر چهاربانده خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: حذف پیچ خطرناک در مسیر دهلران محور نصریان که یکی از پیچ‌ های حادثه خیز استان محسوب می شود در دست اقدام است و همچنین پروژه تونل آزادی شماره ۲ که تا کنون ۶۵۰ متر آن حفاری‌شده است در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی در خصوص پروژه برج هنر ایلام عنوان کرد: برج هنر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امسال برای این پروژه از محل اعتبارات استانی ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
دوستی گفت: تلاش مدیریت ارشد استان این است که از محل مولدسازی اعتبارات مناسبی برای تکمیل این پروژه تزریق شود تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای