شما اینجا هستید

استان ها » رشد ١۵ درصدی سرشماری حیات وحش ایلام با حفاظت و فرهنگ‌سازی”

“رشد ١۵ درصدی سرشماری حیات وحش ایلام با حفاظت و فرهنگ‌سازی”

در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست، علیرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام، از رشد ١۵ درصدی سرشماری حیات وحش استان خبر داد. او این دستاورد را حاصل حفاظت و فرهنگ‌سازی در این حوزه دانست.

به گزارش پايگاه خبری بوتک نیوز: محمدی در ادامه به چالش‌های پیش روی حیات وحش استان اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های سال‌های اخیر شرایط بحرانی را برای حیات وحش ایلام به وجود آورده و کاهش تکثیر گوزن زرد ایرانی را به دنبال داشته است. با این حال، با وجود خشکسالی سال گذشته، امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، ۶ راس گوساله گوزن زرد در سایت تکثیر متولد شده است.

او همچنین از افزایش ٣ برابری اعتبارات عمرانی و تملک دارایی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت، ١٣٠٠ مجوز برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی استان توسط این اداره کل صادر شده است.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه آب در ٣ شهرستان به دلیل پایش منابع آبی، از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه نام برد.

جزئیات بیشتری از آنچه که محمدی در حضور خبرنگاران به آنها اشاره کرد:

_در حال حاضر ٧ درصد مساحت استان تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و این مناطق توسط ۶۲ محیطبان اداره می‌شود.

_ ١٩ تالاب طبیعی و مصنوعی و ١۵ رودخانه دائمی در استان ایلام وجود دارد.

سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ یکی از موفق‌ترین سایت‌های تکثیر و احیای این گونه در سطح کشور است.

در سال ١۴٠١ و ١۴٠٢ ، ٢۴ راس گوزن زرد ایرانی از این سایت به استان‌های خوزستان و اردبیل جهت تکثیر این گونه انتقال داده شده است.

_ در استان ایلام ۴٣ گونه پستاندار، ٢٠٠ گونه پرنده، ٧ گونه دوزیست و ۴٢ گونه خزنده وجود دارد که تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای