شما اینجا هستید

استان ها » نشست معاونین وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک و‌‌ تعاون روستایی کشور

نشست معاونین وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک و‌‌ تعاون روستایی کشور و روسای سازمانهای جهاد کشاورزی، مدیران آب و خاک، مدیران کل تعاون روستایی استانهای شمالغرب کشور

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز: در این نشست که با هدف واگذاری و اجرای طرح توانمندسازی و پایداری کشاورزان و بهره برداران اراضی تحت پوشش طرح سامانه آب گرمسیری و مرزی (شمالغرب کشور ) با حضور دکتر نیازی و دکتر فصاحت معاونین وزیر در امور آب و خاک و تعاون روستایی کشور، در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دکتر شکری مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام با بیان دیدگاههای کارشناسی، به اهمیت و اجرای زود هنگام این پروژه پرداختند.

دکتر شکری در این خصوص اظهار داشت، از محل اعتبارات اجرای طرح سامانه گرمسیری به میزان یک درصد جهت توانمندسازی تعاونی ها و تشکلهای کشاورزی و تولید در قالب تشکیل تعاونی های تولید، آموزش کشاورزان، ساماندهی گروههای هم آب، تحویل حجمی آب به کشاورزی، تعیین الگوی کشت بهینه و …. اختصاص داده شده است که میزان اراضی تحت پوشش این سامانه در استان ایلام ۲۹ هزار هکتار می باشد و کمتر از یکماه آینده عملیات اجرایی آن که آخرین حلقه تکمیل اجرای این طرح می باشد بزودی در دستور کار تعاون روستایی قرار می‌گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای