شما اینجا هستید

ایلام » صدای ناله های قلاویزان و ارتفاعات کله قندی از درد گمنامی را خداوند پاسخ داد
نویسنده : سمیه محمدی

کم کم به کنگره اربعین نزدیکتر می شویم و خیل عظیم جمعیت به سوی درهای خروج از کشور برای لبیک گفتن به نهضت عاشورا جاری شده و از جای جای این خطهْ پهناور ، زنگ مرز مهران را برای عبور به سمت میعادگاه نور به صدا در آورده اند.

در نقطه صفر مرزی ،صدای یا حسین ها(ع) بلند شده و همه مردم استان ایلام بسیج شده اند، تا کاروانیان عشق را به سلامت به سر منزل مقصود برسانند .

درمحرومترین استان کشور که شاخص‌های توسعه در آن زیر شاخص میانگین کشوریست
همه مردم و مسئولین با تمام توان برای فراهم نمودن سفری خوش و زیارتی دلچسپ برای زائرین حسینی تلاش می کنند تا به موقع به زوار خدمات مطلوب ارائه دهند.

راهپیمایی اربعین بزرگترین و با شکوهترین گردهمایی عمومی در جهان است که لنز دوربینهای دنیا را به خود معطوف می دارد و مهران بعنوان پایتخت خادمین سیدالشهداء به کانون توجه در جهان تبدیل شده است.

استانی که در هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومتش در دفاع از سرزمینش آبروداری کرد ، تا مُهر ایثار و شجاعت بر پیشانی مردمان غیورش سر فصل قصه های ناگفته جنگ باشد.

پس از پایان جنگ تحمیلی این نقطه صفر مرزی در نقشه پهناور ایران کمرنگ شد و در گوشه ای غریب افتاد و بدلیل بی توجهی مسئولین کشوری، کِز کرد تا صدای ناله های قلاویزان و ارتفاعات کله قندی از درد گمنامی را خداوند پاسخ دهد.

اینک به لطف الهی و سالار شهیدان دوباره این نقطه صفر مرزی به شاهراه اصلی زوار ابا عبدالله الحسین (ع) مبدل شده و مورد توجه همگان قرار گرفته ،تا بار دیگر شهامت ،غیرت و مهمان نوازی مردمانش برای ایرانیان الگو شود، و فرصت مرور خاطرات جنگ برای رزمندگانی که در این خطه جنگیده اند فراهم گردد.

امروز صدای مهمان نوازی مردمی که به عاشقان اهل بیت وخادمین حسین(ع)در کشور شهرت دارند با” هر خانه یک موکب” بلند شده است و مردمانش با در دست داشتن نوشته های” اسکان صلواتی “خانه هایشان را با تمام وجود در اختیار زائرین قرار می دهند.

در استان ایلام عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) رئیس ومرئوس نمی شناسد و تمامی ندارد و هر ساله در ایام اربعین همه استان برای خدمت به زائرین بسیج می شوند.

امسال تردد زوار بیشتر شده است و از استاندار ایلام تا معاونینش و اعضای ستاد اربعین استان وغیره… کت های رسمی و اداری را کنار گذاشته اند و با پوشیدن لباس بسیجی و جهادی در پایانه مرزی مهران به زائرین خدمت رسانی می کنند.

همه مردم و مسئولین از نظامی و انتظامی تا کارکنان ادارات، نیروهای خدمت رسان و امداد رسان، فرهنگی و غیره در جای جای استان هر کدام به نحوی مشغول ارائه خدمت هستند و در مرز مهران نیز موکب های ادارات برای ارائه خدمات به زوار مستقر شده اند.

استان ایلام بیشتر از بضاعتش برای فراهم کردن زیارتی دلچسپ برای زوار حسینی جهاد کرده است و می طلبد مسئولین کشوری واستان های معین بیشتر پای کار باشند و مشکلات جزئی را به مدیریت استان گره نزنند.

استان ایلام چندین برابر جمعیتش پذیرای زائران حسینی است و با زیر ساخت های بسیار ضعیفی که مسئولین کشوری سالها از آن غفلت کرده اند ،نمی تواند به بهترین نحوی که همین مسئولین انتظارش را دارند خدمات ارائه کند.

بنابراین برای اجرای کنگره عظیم اربعین جا دارد کل کشور به کمک استان ایلام بیاید زیرا این استان مهمانداری و ارادتش به سرور و سالار شهیدان را هر ساله ثابت کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای