شما اینجا هستید

استان ها » نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه ایلام:
نویسنده : مقدم حاتمی

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه ایلام:

ایستادگی مقابل استکبار و استقلال مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش سایت خبری بوتک نیوز: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان شعار اصلی انقلاب بزرگترین هدیه و دستاورد به ملت ایران است و همه اهداف انقلاب نیز در این سه جمله خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان شاهد شهر ایلام اظهار داشت: نهضت انقلاب اسلامی ایران برای رفع تبعیض ها، نابرابری ها و برقراری عدالت و همچنین حمایت و پشتیبانی از محرومان جامعه ایجاد شد.

وی افزود: دلیل ظهور انقلاب اسلامی در شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی کاملا مشهود و نمایان است، ما در گذشته هیچ گونه استقلالی نداشتیم، در زمان حاضر این خود ملت ایران هستند که تصمیم می‌گیرند، در واقع نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور توزیع عدالت کرد.

وی تاکید کرد: در دوران رضاشاه و بعد از آن پسرش محمدرضا شاه پهلوی، سفیر انگلیس و آمریکا در ایران جایگاهی بالاتر از پادشاه داشتند به این معنی که حرف آنان مهمتر از حرف پادشاه شمرده می‌شد، سفیر انگلیس در تهران به طور غیر مستیم به رضا شاه گفت که ایران را ترک‌ کند متاسفانه هیچ کوچکترین مقاومتی در این خصوص نکرد با ذلت و خواری کشور را رها کرد و جانش را هم در خارج از کشور دست داد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه تمام شئونات کشور ما پیش از انقلاب در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود ولی انقلاب اسلامی به آن سلطه پایان داد، تاکید کرد: تمام هم و غم رضا شاه و محمدرضا شاه تامین منافع اربابان خود بود، یکی از کارهای که انگلیسی ها انجام دادند قحطی مصنوعی را در کشور به راه انداختند و با این تز محمدرضا را روی کار آوردند و این از رضاشاه بدتر بود.
وی یادآور شد: آمریکایی ها مردم ایران را آدم‌حساب نمی کردند، مجلس شورای آن زمان یا همین‌ نگاه قانونی به عنوان مصونیت آمریکایی ها مصوب کردند که آنها هرکاری را در ایران انجام دادند هیچ مقامی حق ندارد عکس العملی انجام دهند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با شعار ما نباید زیر سلطه دیگران باشیم در دفاع از عزت مردم اقدامات انقلابی خود را آغاز کرد تا دست یغماگران و سلطه جویان شرق و غرب را از کشور قطع کند و کشور را به استقلال برساند و این ایام پرشور دهه مبارک فجر مقطع رهایی ایران و مقطعی است که گذشته را از آینده جدا کرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در آن زمان که امام خمینی (ره) تبعید شد آنچنان فضای وحشتناکی حاکم شد کسی جرات نمی کرد اسم امام (ره) را بیاورد کوچکترین اعتراض و مخالفت در حد آوردن اسم امام(ره) و حتی کوچکترین ابراز آزادی اندیشه تحت بدترین شکنجه های سازمان ساواک قرار می گرفت، مشیت الهی این بود که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد، هیچ نظریه پردازی وجود نداشت که بر این باور داشته باشد که چیزی به نام دین تشکیل و به سرانجام برسد، خدا این افتخار را به ملت ایران داد تا برای آزادی خود قیام کنند و بیگانگان را از کشور بیرون کنند.

حجت الاسلام  والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: اوایل انقلاب توطئه دشمن آغاز شد سفارت آمریکا در تهران مرکز هدایت ضد انقلاب ها بود که دانشجویان‌ پیرو امام(ره) آنجا را به کانون فتنه در کشور تبدیل کرده بودند، تسخیر لانه جاسوسی با برملا کردن چهره عناصر وابسته و جاسوس و ناکام کردن نقشه های شوم آنان، بزرگترین نقش را در بقا و استمرار انقلاب اسلامی ایفا کرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امام خمینی (ره) با قیام تاریخی خود ، حفظ وحدت و انسجام اقشار مختلف مردم ، انقلاب را به پیروزی رساندند، امروز به برکت انقلاب ، جانفشانی شهدا و تلاش های امام امت و درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب ، ایران در اوج اقتدار و بالندگی خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه دموکراسی در نظام اسلامی به بهترین شکل در حال اجراست، یادآور شد: خاطرشان کرد: بیش از ۹۸‌ درصد مردم ایران اسلامی به‌ جمهوری اسلامی رای دادند، در آن زمان دشمنی ها بالا آمد، ابرقدرت شرق و غرب با اتحاد هم برای نابودی ایران اسلامی به عراق کمک کردند، ما ۸ سال مقاومت کردیم که این دوران یک‌ پشتوانه ای شد تا روی پای خود بایسیتیم، همه ما خدا شاکر هستیم که در عصری زندگی می کنیم که شاهد گذشت ۴۴ از  سالگرد پیروزی حق بر باطل و استقرار حکومت عدالت در جهان هستیم.

وی با اشاره به بصیرت افزایی در شناختن ابعاد فتنه های جدید و روش های پیچیده دشمن برای یاس و ناامیدی و به زانو درآوردن ملت ایران در یک جنگ تمام عیار بیان کرد: به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان این مرزبوم نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می‌دهد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای