شما اینجا هستید

استان ها » سرمایه گذاری ۸۲ هزار میلیارد تومانی برای طرح های بزرگ صنعتي ایلام
نویسنده : مقدم حاتمی

سرمایه گذاری ۸۲ هزار میلیارد تومانی برای طرح های بزرگ صنعتي ایلام

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام گفت: ۸۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های بزرگ صنعتی این استان سرمایه گذاری شده است.
رضا محمدرحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سايت خبری بوتک نیوز  اظهار داشت: ان جی ال سه هزار و ۱۰۰، مینی ان جی ال ، پتروشیمی دهلران ، پتروشیمی هلیلان ، شرکت ارغوان گستر ، فیلترهای تصفیه آب ایوان ، تولید شمش فولاد و شرکت توسعه معادن پارس تامین از مهم ترین پروژه های بزرگ صنعتی این استان است که در مراحل اجرایی قرار دارند.
وی افزود: بهره برداری کامل از این پروژه ها تحول شگرفی را در اشتغالزایی و درآمدزایی استان به دنبال خواهد داشت.
رییس سازمان صمت ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر طرح های صنعتی استان در حوزه پتروشیمی قرار دارد، افتتاح آنها باعث خواهد شد ایلام پس از عسلویه و بندر ماهشهر به قطب سوم تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل شود.
محمدرحیمی تاکید کرد: یکی از اولویت های دولت سیزدهم توجه به حوزه صنعت در شهرستان های کمتر برخوردار است و در این راستا با توجه به نبود صنایع در آبدانان ایجاد سه طرح صنعتی و معدنی شامل کارخانه تولید هیدرات پتاسیم، امکان‌سنجی تولید سلستین و دولومیت و کارخانه آجر در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش سایت خبری بوتک نیوز، ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال است که ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ واحد راکد محسوب می‌شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای