شما اینجا هستید

اجتماعی » نماينده ایلام: بکارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های نفت و گاز ایلام قابل تقدیر است
نویسنده : مقدم حاتمی

نماينده ایلام: بکارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های نفت و گاز ایلام قابل تقدیر است

ایلام – بوتک – نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های صورت گرفته برای بکارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های نفت و گاز ایلام قابل تقدیر است.
به گزارش خبرنگار بوتک نیوز، علی‌اکبر بسطامی روز شنبه در جلسه شورای اشتغال استان ایلام اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مجلس در شورای اشتغال کشور و استان از فعالیت ها و تلاش های استاندار در راستای اشتغالزایی در استان و جذب سرمایه تقدیر می کنم.
وی با بیان اینکه مشکلی که ما در استان داریم این است که همیشه نیمه خالی لیوان را می بینیم و مباحثی مطرح می شود که پمپاژ یاس و ناامیدی می‌کند، افزود: یکی از اقدامات خوب در استان با تدبیر استاندار و همکاری مسوولان تعریف چارچوب لازم برای اجرای ماده ۴۷ قانون اساسی مبنی بر بکارگیری نیروی بومی در پروژه‌های نفت و گاز است.
بسطامی با بیان اینکه در پروژه های نفتی و گازی بر اساس قانونی اولویت اشتغال با افراد بومی است، ابراز کرد: در دولت سیزدهم با تدبیر استاندار اعمال ماده ۴۷ شده است که نیروی های بومی در اولویت استخدام شرکت های نفتی و گازی استان بوده اند.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موانع جدی در سر راه پیمانکاران بومی استان سامانه ستاد است، یادآور شد: بسیاری از پیمانکاران بومی استان به دلیل بنیه مالی کم قدرت رقابت با پیمانکاران کشور را ندارند که یکی از ایرادات اساسی در این سامانه است که بایستی از پیمانکاران بومی در پروژه‌های نفت و گاز استان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه در آمار اشتغال باید افراد در سن شغل دیده شوند، تاکید کرد: مشکلی در بحث قانونگذاری برای تعریف کار و شغل وجود دارد و این موضوع بحث ملی است و فقط مربوط به ایلام نیست و بایستی سامانه پنجره واحد در کشور و استان ایلام برای رصد اشتغال بر مبنای سن شغل تعریف و ایجاد شود که اثر ایجاد اشتغال در سفره مردم به خوبی رصد شود، اشتغال پایدار منجر به درآمد ثابت برای مردم شود.
بسطامی بیان کرد: مشکل ما در حوزه اشتغال تنها مربوط به استان ایلام نیست، مشکل تعریف شغل در قانونگذاری ماست، تعریف ما از شغل در کشور مشکل دارد و خط فقر را در کشور به درستی تبیین کنیم و بر اساس آن حقوق پرداخت شود، در مورد اشتغال، شغل و خط فقر باید تعریف واحد داشته باشیم، اگر تعریف مشخصی نداشته باشیم نمی توانیم شغل ایجاد کنیم.
وی گفت: لازم است در برنامه توسعه هفتم در زمینه تعریف شغل، شاغل و سطح فقر مطلق تحلیل درست داشته باشیم، اگر تحلیل درست نداشته باشیم نمی توانیم شغل ایجاد کنیم.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:برخی مشاغل که در حوزه نهادهای حمایتی ایجاد می شود، منجر به مشاغل پایدار نمی شوند، بلکه اشتغال کمک معیشتی هستند که که در بسیاری از موارد درآمد آن و دریافتی افراد، با درآمد قانون قانون کار فاصله معنا داری دارد.
وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی کار در دستور کار دولت و مجلس باید قرار گیرد تا آمار اشتغال برای مردم بیشتر مورد پذیرش قرار گیرد، یادآور شد: تبدیل وضعیت ایثارگران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه بعضی از دستگاه ها از این قانون پیروی نمی کنند.
بسطامی با تاکید بر اینکه کارگران ۱۵ روزه پتروشیمی ایلام باید ساماندهی شوند و این مساله قانونی است، ابراز کرد: ایراد اساسی در آمار اشتغال استان ایلام مربوط به قانون است، مسئولان آمار را برای مردم تبیین کنند.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای توسعه میدان های نفت و گاز از جمله فاز دوم پالایشگاه گاز، میدان آذر و چنگوله با تلاش استاندار ایلام صورت گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای