شما اینجا هستید

استان ها » امروز گرچه پیر جماران در میان ما نیستند
نویسنده : مقدم حاتمی

امروز گرچه پیر جماران در میان ما نیستند

در آستانه ۱۴ خرداد سالگرد رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم. مردی که با هدایت و رهبری انقلابی بزرگ بر پایه آموزه های دینی، نه تنها باعث تحول در جامعه شد، بلکه با پایه ریزی نظام مردم سالاری مبتنی بر احکام و مقررات اسلامی الگویی نوین به دنیا عرضه کرد که بازتاب ها و اثربخشی آن در جهان همچنان مشهود است.
چنین حرکت عظیم و ماندگاری که ملت ایران با رهبری امام خمینی(ره) رقم زد ریشه در عوامل مختلفی دارد  که در اینجا مجال پرداختن به آنها نیست، با این حال در خصوص رهبری انقلاب به عنوان‌ یکی از عناصر کلیدی باید گفت که رهبری حضرت امام(ره) بر خلاف خیلی از رهبران انقلابی در دنیا، همه جانبه بود و در شکل های مختلف اعم از ایدئولوگ انقلاب، رهبر مبارزات و رهبری نظام تبلور عینی داشت و ایشان به خوبی توانستند در همه اشکال نقش کلیدی خود را ایفا نمایند.
ایشان در جایگاه ایدئولوگ انقلاب اسلامی، نه تنها در ترسیم نظام آرمانی مطلوب و تبیین ایدئولوژی انقلاب برای مردم بسیار دقیق و موفقیت آمیز عمل کردند، بلکه در راهبری و هدایت امت در مسیر و راه اصیل انقلاب به گونه ای حرکت کردند که شگفتی جهانیان را در پی داشت.
در این میان بحث توجه به شرایط و مقتصیات زمان که در اندیشه امام(ره) جایگاه مهمی داشت، به گونه ای دقیق صورت گرفت و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با نگاه تحلیلی و تبیینی مسائل اساسی و ضرورت ها را مطرح  و در راستای آن روشنگری کردند.
رویکرد تبیینی امام خمینی(ره) باعث شد تا هم آگاهی بخشی به جامعه در سطح بالایی صورت گیرد و هم مسیر حرکت در جهت آرمان های بلند انقلاب اسلامی با ترسیم نظام آرمانی مطلوب هموار گردد.

ایشان با چنین پشتوانه ای ارزشمند گام در مسیر مبارزات انقلابی نهادند و خالصانه کشتی انقلاب را هدایت نمودند.
رمز پیروزی این حرکت عظیم سه عامل مهم یعنی ایمان، رهبری و مردم بودند که به تعبیر امام راحل(ره) رمز دوام و قوام آن نیز همین سه عامل هستند.

امروز گرچه پیر جماران در میان ما نیستند،اما راه امام (ره) همچنان ادامه دارد و اندیشه های بلند آن رهبر بزرگ چراغ راه جامعه در جهت تعالی است و ملت ایران همچنان سرافراز و سربلند با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری در این مسیر نورانی حرکت می کنند.

در سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل عظیم الشان(ره) یاد آن پیر و مراد را گرامی می داریم و به روح بلند و ملکوتی ایشان درود می فرستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای