شما اینجا هستید

استان ها » عشایر یکی از قشرهای مهم و تاثیر گذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند
نویسنده : مقدم حاتمی

عشایر یکی از قشرهای مهم و تاثیر گذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت:  عشایر یکی از قشرهای مهم و تاثیر گذار در انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در دوران دفاع و مقدس و هم اکنون نیز در بحث ایثارگری پیش قراول هستند.

به گزارش خبرنگار بوتک نیوز: دکتر جمال اسدی روز دوشنبه در دیدار با سرپرست امور عشایری استان ایلام اظهار داشت:در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۹ اولین عملیاتی که با محوریت عشایر انجام شد عملیات آزادسازی میمک بود و استان ایلام در دوران دفاع مقدس عشایران عزیزی همچون «سردار شهید علی غیوری زاده» را تقدیم نظام کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در خصوص اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، گفت: فرمایش حضرت امام با دلیل و منطق خاصی بود و امروز ملت به این باور رسیده اند.

اسدی ادامه داد: عشایر امروز بخشی از کالای اساسی مردم از جمله گوشت قرمز، لبنیات و .. را تامین می کنند و در این برهه نیز با روحیه ایثارگری به وظایف خود عمل می کنند.

وی تصریح کرد: امور عشایر ایلام در دو بخش ایثار و شهادت نسبت به گذشته فعال تر شود و سرکشی از خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و .. را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و  به این قشر توجه ویژه داشته باشد.

تقویت زیرساخت های  فرهنگی اولویت مهم امور عشایر ایلام

سرپرست امور عشایر ایلام نیز در این دیدار گفت: متاسفانه در گذشته انطور که باید  به زیر ساخت های فرهنگی این اداره کل توجه نشده است و شاید هم به فراموشی سپرده شده است.

محمد جواد خانزادی افزود: تمرکز امور عشایر استان بر روی مسائل فرهنگی است و در کار آن، زیرساخت های عمرانی نیز به سرانجام خواهد رسید.

وی تاکید کرد: اگر به زیر ساخت های فرهنگی عشایر توجه نشود  فعالیت های عمرانی نیز بی نتیجه می ماند پس توجه به این موضوع امری مهم و ضروری است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای