شما اینجا هستید

دسته‌بندی نشده » شورای راهبری فن‌بازار منطقه‌ای استان ایلام تشکیل شد
نویسنده : مقدم حاتمی

شورای راهبری فن‌بازار منطقه‌ای استان ایلام تشکیل شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری واشتغال استانداری ایلام از تشکیل شورای راهبری فن‌بازار منطقه‌ای استان خبر داد.

جمیل شوهانی به اهمیت فن‌بازار اشاره کرد و گفت: فن‌بازار محلی است برای مبادلات فناوری، در واقع فن‌بازار یک پایگاه معاملات فناوری است كه با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیك كردن طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه کار اساسی فن بازارها، توسعه بازار فناوری است، افزود: شناسایی و ارائه فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه ‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌ سازی دانش ‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای كه منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارهاست

مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: فن‌بازارها در سه حوزه اطلاعات فناوری، انتقال فناوری و تركیبی تقسیم می شوند که نقش واسطه‌اي براي رساندن اطلاعات فناوري به عرضه ‌كنندگان، متقاضيان، كارآفرينان و سرمايه‌گذاران را دارند.

وی تصریح کرد: از مهمترین محورهای فعالیت فن‌بازارها می‌توان به شناسايي و برقراري ارتباط با شركت‌هاي فناور برخوردار از محصول، فناوری و یا خدمت فناورانه، مطالعه بازار، شناسايي مشتريان كليدي و زنجيره فروش محصولات و خدمات فناورانه، بكارگيري روش‌هاي موثر بازاريابي و فروش محصولات و خدمات فناورانه، برگزاري رويدادهاي تجاری به منظور معرفي محصولات و خدمات فناورانه و توسعه فروش آنها اشاره کرد.

شوهانی تأکید کرد: توجه به خلا هایی که واحدهای صنعتی، فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولات و خدمات خود و همچنین برای مبادله فناوری داشتند از طریق شورای راهبری فن‌بازار و همچنین راه‌اندازی دفاتر فن‌بازار رفع می‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی این واحدها عدم توانایی در جذب سرمایه‌های جدید برای توسعه فعالیت‌هاست که فن‌بازار منطقه‌ای استان ایلام این قابلیت را فراهم می‌کند تا سرمایه‌های جدید را جذب کنند.

وی تصریح کرد: دفتر فن‌بازار منطقه‌ای در محل ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی ایلام تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است.

گفتنی است در پایان این جلسه اعضاي شوراي هماهنگي فن‌بازار منطقه‌اي استان ایلام تعیین و مقرر شد با هماهنگی و تایید شبکه فن‌بازار ملی کشور، کارگزار استانی انتخاب شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای