شما اینجا هستید

ایلام » آیین نکوداشت خداداد ابراهیمی نویسنده ایلامی برگزار شد
نویسنده : مقدم حاتمی

آیین نکوداشت خداداد ابراهیمی نویسنده ایلامی برگزار شد

به همت اداره کل کتابخانه های ایلام آیین نکوداشت استاد خداداد ابراهیمی نویسنده و مترجم ایلامی روز شنبه با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و مدیران استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز در این آیین که به مناسبت هفته قلم برگزار شد، تعدادی از آثار و تالیفات این نویسنده پیشکسوت توسط جمعی از نویسندگان و منتقدان آثار ادبی نقد و بررسی شد.
عاطفه در غبار، دایره آتش و ترکش قصه های مردم ایلام، آتش در نیستان، دریچه ای به تاریخ مطبوعات ایلام، یادداشت های محلی، هروله تا عرش و ماسک(مجموعه کرونا نوشت های رسانه ای) از جمله آثار خداداد ابراهیمی است.

 

 


خداداد ابراهیمی رییس اسبق خانه مطبوعات ایران و مدیر مسوول کنونی روزنامه مهران است.
در این مراسم یادداشتی  از دکتر بهروز سپید نامه قرائت شد که با استقبال حاضران روبرو شد در متن این یادداشت می خوانیم؛
در وقایع نگاری تاریخ فرهنگ، هنر و رسانۀ ایلام،  نام‌های بزرگی به چشم می‌خورد که رقم زنندۀ اتفاقات بزرگ و زیبایند. استاد خداداد ابراهیمی یکی از برجسته‌ترین این نام‌هاست.
او معلمی دلسوز است که ادبیات و الفبای سرودن را به بسیاری از دانش‌آموزان و شاعران، هنرمندانه آموخت.
شعر سپید را با جسارت در دهۀ هفتاد به خوبی سرود.و اولین ترجمه‌های شعر معاصر عرب را به علاقمندان عرضه نمود.
اولین زمزمه های داستان نویسی  را در ایلام آغاز و استمرار بخشید.

 

 


داستان های فولکلوریک مردم ایلام را از سینه ها بیرون کشید و قلمی نمود
سفرنامه نویسی را با هروله تا عرش تقدیم علاقمندان نمود.در عرصۀ رسانه و مطبوعات نیز جزء اولین‌ها و بهترین‌هاست. چراغ هفته نامه طلیعه را روشن نگاه داشت و به آفاق روزنامه مهران پیوند زد. در فضای مجازی جزء فعالانی است که عالمانه و  منصفانه  می نویسد. در معرفی موفقیت‌های فرزندان دیارش، سخاوتمندانه و فارغ از هر گروه گرایی و خط کشی های سیاسی و ایدئولوژیک تلاش نموده است. مدیری موفق و کارآمد است و  رییس خانۀ مطبوعات ایران شدن گواه روشنی بر لیاقت و کاردانی او.
صرف نظر از تمام این تلاش های ارزنده ، حاج خداداد ابراهیمی انسانی والا در کسوت برادری ارجمند و دوستی صمیمی،  قابل اعتماد و دلسوز است که به بودن با او می توان افتخار کرد
از استاد ابراهیمی نوشتن، زمان و مجالی به بلندای یک عمر تلاش فرهنگی  می طلبد و این مختصر به مثابۀ دریا را در کوزه ریختن است. برای این استاد ارجمند آرزوی روزهایی زلال داریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای