شما اینجا هستید

نویسنده : مقدم حاتمی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

بازنگری در معماری مدیریت منابع آبی از برنامه‌های‌ محوری استان است

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، دکتر شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه در دیدار با رئیس گروه تغییر اقلیم و سازگاری با کم آبی، دبیر کارگروه سرمایه‌گذاری تسهیل‌گری اجتماعی و رئیس گروه امور اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه‌های مختلف، گفت: این استان مهیای ورود سرمایه گذاران در بخش های مختلف است.

وی با اشاره به منابع‌ آبی و زمین‌های مستعد کشاورزی در استان افزود: استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی و  زمین‌های کشاورزی می‌تواند موجب رونق اقتصادی در استان شود.

دکتر عباسی، یکی از سیاست‌های محوری استان را  بازنگری در معماری و مدیریت منابع آبی، استفاده از روش های نوین آبیاری و تغییر نوع کشت محصولات عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا از همه ظرفیت‌های سرمایه گذاران استان استفاده خواهیم کرد.

وی خواستار تشکیل کارگروه مدیریت منابع آبی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان شد و افزود: وظیفه و محوریت اصلی این کارگروه  «افزایش بهره‌وری» است.

دکتر عباسی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش پرورش ماهی در قفس در سد سیمره، گفت: ایلام سالانه ظرفیت ۵ هزار تن پرورش ماهی در قفس را دارد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: اقلیم چهار فصل در استان یک ظرفیت نادر است که در استان همزمان امکان تولید محصولات چهار فصل است.

وی با اشاره به ظرفیت های دامپروری استان، گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری محصولات، علاوه بر تنوع کشت،  زنجیره تولید گوشت و دامپروری در استان را تقویت می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای