شما اینجا هستید

استان ها » ۳۰ هکتار از زمین های دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری
نویسنده : مقدم حاتمی

۳۰ هکتار از زمین های دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری واگذار می شود

رییس پارک علم و فناوری ایلام گفت: طی امضای تفاهم نامه با دانشگاه ایلام، ۳۰ هکتار از زمین های این دانشگاه به صورت اجاره ای به پارک علم و فناوری استان واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز: محمدرضا ولیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام با اشاره به نوپا بودن پارک علم و فناوری استان، اظهار داشت: این پارک در سال ۹۴ راه اندازی شده و ما با تمامی امکانات به دنبال تقویت زیرساخت های این مجموعه هستیم.
وی افزود: با توجه به جایگاه مهم پارک علم و فناوری استان، پیشبرد اهداف نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است.
رییس پارک علم و فناوری ایلام گفت: طی امضای تفاهم نامه با دانشگاه ایلام، مقرر گردید ۳۰ هکتار از زمین های این دانشگاه به پارک علم و فناوری واگذار می شود و در حال حاضر کارهای واگذاری ده هکتار در پارت اول به صورت اجاره ۹۹ ساله در حال انجام است.
ولیزاده بیان داشت: همچنین ۶ هکتار دیگر از زمین های دانشگاه ایلام برای راه اندازی پردیس مشترک واگذار شود.
وی عنوان کرد: علی رغم محدودیت های مالی پارک علم و فناوری، احداث دو سوله به مساحت حدود ۵ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفت که این پروژه هم اکنون با پیشرفت ۴۰ درصد در حال ساخت است.

فروش ۴۶۳ میلیارد تومانی محصولات شرکت های دانش بنیان در ایلام

رییس پارک علم و فناوری ایلام یادآور شد: در حال حاضر ۲۵ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که تا پایان سال گذشته(۱۴۰۱)، گردش مالی این شرکت ها ۵۲۸ میلیارد تومان و ۴۶۳ میلیارد تومان نیز فروش محصول داشته اند.
وی خاطر نشان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان علاوه بر توسعه فناوری، اشتغالزایی را نیز به دنبال خواهد داشت. در این راستا تاکنون یک هزار و ۸۸۸ نفر در این شرکت ها مشغول بکار شده اند.
ولیزاده تصریح کرد: با وجود محدودیت های بودجه پارک علم و فناوری ایلام، از سال ۹۴ تا کنون مبلغ ۱۱ میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان، هسته های .. حمایت شده است.

ثبت ۱۴۵ محصول فناورانه در ایلام

وی گفت: تاکنون ۱۴۵ محصولات فناورانه و ۱۱۱ اختراع ملی در این مرکز ثبت شده است.
رییس پارک علم و فناوری ایلام عنوان کرد: همچنین تعداد واحدهای فناور پذیرش شده در استان ۱۱۸ مورد و تعداد کل هسته های فناور نیز ۱۴٠ مورد است.
وی افزود: فعالیت های شاخص پارک علم و فناوری ایلام، استاندارد سازی محصولات، تقویت زیست بوم کارآفرینی، آشنایی با اکوسیستم استارتاپی، آشنایی با مرکز رشد و… می باشد.
ولیزاده با اشاره به کارهای فرهنگی انجام شده در پارک علم و فناوری ایلام گفت: در این راستا برنامه های مهمی انجام و یا در دست اقدام است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پارک علم فناوری ایلام برای سال آینده برنامه حضور شرکت های دانش بنیان در راهپیمایی بزرگ اربعین را در دستور کار قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای