شما اینجا هستید

اجتماعی » استاندار ایلام در برنامه زنده تلویزیونی«صبح بخیر ایران» شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران:
نویسنده : سعید فیروزی

استاندار ایلام در برنامه زنده تلویزیونی«صبح بخیر ایران» شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران:

مردم ایلام نماد مقاومت و ایستادگی هستند، مرزبانی در دوران دفاع مقدس و میزبانی از زائران اباعبدالله‌الحسین(ع)، مدال‌های افتخاریست که بر گردن مردم این استان آویخته شده است

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز: دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه در برنامه زنده تلویزیونی«صبح بخیر ایران» شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور خدمت و همراهان ایشان و گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، همه شهدا و سه هزار شهید استان، اظهار داشت: همه شهدای عزیز با جان‌فشانی خود در یک لحظه در آتش عشق سوختند و به فیض شهادت نائل شدند.

وی افزود: استان ایلام با ۶۰۸ هزار نفر جمعیت و مساحت ۲۰ هزار و ۱۲۳ کیلومتر مترمربع، بیست‌ودومین استان کشور از نظر وسعت و دارای تنوع آب و هوایی است به گونه‌ای که در فاصله حدود چهل کیلومتر تغییر اقلیم داریم و در فواصل ذکر شده، میوه‌های سردسیری و میوه گرمسیری برداشت می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا ادامه داد: استان ایلام دارای طبیعتی بکر و تاریخی کهن است و نماد چند وجهی دارد‌. مردم این این استان در دوران دفاع مقدس هشت سال ایستادگی کردند و این استان ۱۶ سال از توسعه عقب ماند اما اکنون به عنوان قطب اربعین در کشور شناخته می‌شود.

استاندار ایلام با اشاره به موقعیت مرزی استان ایلام در کشور و هم مرز بودن با سه استان کشور عراق، یادآور شد: این استان ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق(دیالی، واسط و میسان) دارد.

نماینده عالی دولت در استان، مردم ایلام را نماد مقاومت در دوران مقدس عنوان کرد و گفت: مردم این استان در دوران دفاع‌مقدس مهاجرپذیر بودند و نه تنها شهر و منطقه خود را را ترک نکردند بلکه جانانه ایستادگی کردند و به تعبیر مقام معظم‌رهبری «استان ایلام در دوران دفاع مقدس یک دژ مستحکم بود».

وی گفت: این استان قطب اربعین است و در اربعین سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زائر و در مجموع سال گذشته به‌طور میانگین ۸ میلیون نفر زائر از مرز مهران تردد کردند و در اربعین ۵۴ درصد زوار مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند.

طی دو سال ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌‌های استان شد، با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی استان اضافه و ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد

استاندار ایلام در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در استان ایلام، گفت: با وجود این‌که کمتر از ۳۰ درصد این استان دشت و فلات است در  دولت سیزدهم تحول عظیمی در زیرساخت‌ها به ویژه راه‌های استان صورت گرفته است بطوریکه طی دو سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌‌های استان شد که از این مبلغ، ۵ هزار میلیارد تومان صرف تکمیل محورهای مواصلاتی منتهی به مهران شد و راه ۱۵ ساعته که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهاربانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی، خاطرنشان کرد: این استان ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱درصد منابع گازی کشور را در اختیار دارد که در این دولت به این منابع توجه ویژه شده و ان‌.جی.ال ۳۱۰۰ دهلران با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی در آستانه افتتاح است که مقرر شده بود در سفر رییس‌جمهور افتتاح شود. با افتتاح این پروژه ۹ مشعل گاز(جمع‌آوری فلر) خاموش می‌شود.

استاندار ایلام به پروژه سامانه گرمسیری نیز اشاره و یادآورشد: تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان برای پروژه سامانه گرمسیری هزینه شده است که بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این دولت اختصاص یافت. با افتتاح فاز نخست این پروژه که در آستانه افتتاح است به  ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های دیم شهرستان مهران آب‌رسانی می‌شود و با افتتاح فاز دوم جمعاً ۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی مهران و دهلران تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با  افتتاح این پروژه، ۹۰ هزار تن به  محصولات زراعی استان اضافه و ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد. در حال حاضر ۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد کنجانچم وجود دارد.

دکتر بهرام‌نیا گفت: به پاس خدمات ماندگار و ارزشمند شهید رئیسی رییس‌جمهور، بزرگ‌راه ایلام به مهران به نام رییس‌جمهور شهید(بزرگ‌راه حضرت آیت‌الله رئیسی«شهید جمهور») نام‌گذاری و از تابلوی این بزرگ‌راه رونمایی شد.همچنین سد طرح گرمسیری(سد کنجان‌چم) به نام سد شهدای‌خدمت نام‌گذاری شد.

مردم ولایت‌مدار ایلام در انتخابات ۸ تیرماه ۱۴۰۳ بار دیگر با مشارکت بالا، خلق حماسه می‌کنند، زیرساخت‌های استان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهیاست

استاندار ایلام در بخش سوم سخنان خود به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: سال گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان بسیار باشکوه برگزار شد و استان ایلام با مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی رتبه چهارم کشور را از حیث مشارکت در انتخابات، کسب کرد.

دکتر بهرام‌نیا افزود: برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، همه زیرساخت‌ها آماده و مهیا شده و حدود ۶۳۳ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۸۷ شعبه سیار و ۴۴۶ شعبه ثابت است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: با توجه به بلوغ سیاسی مردم استان و با عنایت به این‌که هرگاه بحث اقتدار کشور مطرح بوده مردم پای‌کار بوده‌اند، مردم ایلام بار دیگر با مشارکت بالا در انتخابات ۸ تیرماه خلق حماسه خواهند کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای