شما اینجا هستید

اقتصادی » هیات سرمایه گذاری بصره خواستار برگزاری کنفرانسی برای توسعه روابط اقتصادی بین عراق و ایران است
نویسنده : مهدی شکیب انصاری

به گزارش خبرنگار بوتک نیوز  از عراق مهندس علا عبدالحسین سلمان مدیر هیات سرمایه گذاری بصره در دیدار معاون وزیر امورخارجه و کنسول ایران در بصره خواستار برگزاری کنفرانسی برای توسعه روابط اقتصادی بین عراق و ایران شد.

مهندس علا عبدالحسین سلمان بر تمایل کمیسیون سرمایه گذاری بصره برای حمایت از کنفرانس بین طرف های ایرانی و عراقی با حضور تجار و اتاق های بازرگانی به منظور توسعه روابط و رفع موانع اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

این امر طی دیداری با حضور دکتر مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه در امور دیپلماسی اقتصادی و علی عبدی کنسول ایران در بصره با جمعی از تجار و اقتصاددانان در بصره برگزار شد.

دکتر مهدی صفری نیز با تاکید این موضوع که دولت ایران  به دنبال گسترش روابط دیپلماتیک و به ویژه روابط اقتصادی با همسایگان خود است و دولت  عراق از جایگاه ویژه ای نزد دولت ایران برخوردار است و شهر بندری بصره به این امر اهمیت زیادی می دهد زیرا این استان یکی از مهم ترین راه های خروجی بین دو کشور را دارد ، که از طریق آن به دنبال افزایش مبادلات تجاری هستیم.

علی عبدی، کنسول ایران نیز به نوبه خود گفت که انتقال تجربه شرکت های ایرانی هوشیار به استان بصره که به فراوانی منابع طبیعی، فرصت های سرمایه گذاری و نیروی انسانی معروف است، ضروری است.

در این دیدار امکان حمایت سازمان سرمایه گذاری برای برپایی همایشی با حضور اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی استان های جنوبی با هدف افزایش همکاری های دو کشور و راه اندازی مرحله جدیدی از اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. روابط و توسعه برنامه ها و سازوکارهای موثر برای همکاری و مشارکت در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری به منظور حمایت از برنامه های رشد اقتصاد پایدار است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای