شما اینجا هستید

یادداشت » از رزم میمک تا عزم اربعین در تریبون مجلس شورای اسلامی
گروه : یادداشت
نویسنده : سمیه محمدی

صدای فریادهای مظلومیت کولگ و قلاقیران زنگ گوش مجلسیان را برای حماسه ایلامی غنی با ظرفیت های عظیم خدادادی به صدا درآورده ،تا رزم میمک را با عزم اربعین به تابلوهای نفت آذر و چنگوله گره بزند، و حق خواهی و سهم ایلامیان را با «هاوار هاویان» درآمیزد تا رانت ها ولابی گران پُر ادعا را به زانوی عدالت درآورد.

روزی که سارا فلاحی بر کُرسی مجلس، عزمش را جزم کرد تا از تریبون ملی ،صدای مظلومیت ایلام را فریاد بزند و با اقتدار حماسهٔ یک زن باغیرت و شجاع مرزنشین ایلامی را که مادر مقاومت در جنگ ،پرستیژ ایستادگی وخادم زوار حسین «ع» است را بر قلب ایرانیان حکاکی کند ونام شیر زن کُرد را در کشور طنین انداز نماید.

نطق های انقلابی وتأثیر گذاری که بارها و بارها تریبون مجلس را با نام” ایلام نشسته بر گنج اما با مردمی در غبار رنج” لرزاند و این بار با افعال معکوس مجلس را با الفاظ رَوا به توپ بست تا به حق خواهی مردم مرزنشینی که در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار و ایثار مُهر عزت ،غیرت، شرافت ،شجاعت و ایستادگی را بر پیشانی ایران اسلامی زدند ،برخیزد و نام ایلام را بعنوان مشهد الشهدا و پایتخت خادمین اربعین حسینی به مجلس نشینان بشناساند.

نطقی که بازدید میلیونی را در فضای مجازی،با هشتگ شیرزن كُرد ایلامی به ارمغان آورد ،تا برای همیشه در تاریخ ایران ، از زنان سیاسی ایلام به شجاعت و نیکی یاد کنند.

بانویی که یک تنه در مجلس ،برای استان ایلام لشکر شد و صدای محرومیت ایلامیانی را که برروی گنج خدادای نشسته اند را به گوش مسئولین کشور رساند تا برای سهم خواهی استانش با تسلط بر تریبون مجلس سخن براند.

در دفترچهٔ خاطراتم که پشت پردهٔ ذهنم پنهان شده ، نوشته هایی را از نمایندگان ادوار قبلی ورق میزنم ، که برخی از قلم بدستان و همشهریانمان ،از آنها به “وقت فروش” “خواب برده” “سایلنت “و “بدون دستاورد” در مجلس یاد می کردند و زحمات کم و بیش آنها را با سخنان ناروا هیچ قلمداد کردند.

اما اکنون که صدای نمایندگان این دوره وقدرت چانه زنی آنها بر کسی پوشیده نیست ،قلم را چرخانده و می نویسند؛ فریاد زدن در مجلس و صحبت کردن، بدرد استان ایلام نمی خورد.

باید یادآور شد ،اولا تمام نمایندگانی که بر کرسی مجلس نشسته اند، درست یا غلط انتخاب خود مردم بوده اند ، و قضاوت های مغرضانه از طرف برخی اشخاص در هر جایگاهی برای مردم قابل پذیرش نیست ،زیرا نمایندگان مورد وثوق مردم بوده اند و لازم است به نظر و رأی مردم احترام گذاشت.

دوما نمایندگان مجلس و کلیه مسئولین در هر جایگاهی که قرار دارند با همدلی دست به دست هم داده و در تلاش برای اعتلای استان ایلام هستند واز هیچ کوششی فروگذار نبوده اند، اما با تمام این اوصاف کار جهادی آنها زیر سوال رفته و به تلاش آنها اَنگ حرکات نمادین زده شده است‌.

اگر مسئولین بالادستی کشور تلاش ها را ندیده اند ، فریاد ها را نشنیده اند وتوجهی به استان محروم ایلام به واسطه رانت ها و لابی گری ها نداشته اند « که خود جای بحث دارد » گناه مسئولین استانی و نمایندگان نیست و بهترین راهکار مطالبه گری تمام مردم استان است.

نمی گوییم کم کاری نمایندگان و مسئولین استانی در حیطه های مختلف قابل توجیه است و قدرت چانه زنی اثر گذار نیست اما برخی اوقات برای افراد عادی هم اتفاق افتاده که  برای دفاع از حق خود فریاد می زنند، تلاش می کند اما بدلیل عدم حمایت مهره های تاثیرگذار، کسی به آنها توجه ندارد و صدای حق خواهیشان را نمی شنود .

متأسفانه این یکی از دردها و چالش های امروزی مردم در جامعه است که قدرت نفوذ ، رانت و لابی بر عدالت‌خواهی پیروز است.

از نظر نگارنده بجای کشیدن چهار پایه از زیر پای مسئولین استانی برای زمین زدن آنها،بخاطر سوئ تفاهمات شخصی پیش آمده ، انتظارات برآورده نشده و ایجاد چالش  بی اساس برای پاسخگویی مسئولین به مسائل غیر مرتبط کاری، کمک کنیم تا هر مسئولی در هر جایگاهی بتواند به وظیفه اصلی خود و مسئولیت محوله با تمرکز و بدور از دغدغه عمل کند.

نگارنده بر این باور است ،قطعا مشکلات و مسائل در همه استان‌ها به اشکال مختلف وجود دارد واستان ایلام نیز مستثنی از مشکل نیست، نیک میدانیم که همه چیز “گل و بلبل” نیست، اما بهترین کار برای دستیابی به اهداف بزرگ و اعتلای استان مطالبه صحیح است.

مسئولین استانی نیز باید قدردان رسانه ها باشند و از اعتبار وجایگاه آنها بعنوان صدای مردم بدرستی استفاده کنند، زیرا یک خبرنگار پشتوانهٔ بزرگی برای استان است و می تواند با قدرت مطالبه گری و چانه زنی به کمک مسئولین و جنگ بی عدالتی ها برود و از استانش تمام قد، دفاع قاطعانه کند.

استان ایلام از نظر منابع خدادای بسیار غنی است اما به لحاظ صنعتی وزیر ساختی قابل قبول نیست و جز صنعت پتروشیمی دیگر صنایع عظیم وکارخانجات وسیع در آن وجود ندارد .به لحاظ صنایع تبدیلی و اقتصادی نیز توسعه چندانی نیافته است.

بنابراین اگر نمایندگان مردم بعنوان تریبون داران مجلس در کنار رسانه ها بعنوان صدای مردم در زمینه های مختلف اقتصادی ،اجتماعی ،علمی،صنعتی وغیره مطالبه گری نمایند و مسئولین استانی نیز به حکم وحدت به این جمع بپیوندند قطعا نتیجه ای معقول تر و بهتر را شاهد خواهیم بود.

صدای مظلومیت ایلام زمانی شنیده می شود که همه مطالبه گر باشیم و انصاف را در حرف و عمل رعایت کنیم تا صدای فاتحان میمک و خادمان اربعین را به گوش مسئولان کشور برسانیم و نام ایلام قهرمان همانند ستاره ای درخشان بر دل  آسمان ایران بدرخشد.

اگر نماینده ای در مجلس فریاد می زند و نقش خط شکن را برای مسئولین استانی ایفا می کند و راه ،را برای دیگر افراد هموار می نماید ،لازم است از این فرصت استفاده شود و مسئولین به جنگ گرفتن اعتبار بیشتر و دستاورد بهتر بروند. رسانه ها و مردم نیز با مطالبه گری آنها را همراهی کنند.

در نظام طبیعت ثابت شده است که همیشه کار دسته جمعی و حمایت نتیجه ای مطلوب می دهد، پس بیایید با هم مهربان‌تر باشیم و بجای قضاوت های ناعادلانه ،برای اعتلای استان ایلام دلسوزانه جهاد کنیم ،که خیر و گشایش در اتحاد است .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای