شما اینجا هستید

استان ها » نخستین روز از دهه فجر؛ افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در ایلام  
نویسنده : مقدم حاتمی

به گزارش سایت خبری بوتک نیوز از ایلام؛ روز چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه در نگارخانه استاد صندوق آبادی، آیین افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر استان ایلام با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی استان برگزار شد.
حسن اسدی نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این آیین ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، اظهار کرد: نمایشگاه تجسمی هنر در واقع بخش استانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر محسوب می‌شود و به همین منظور جناب آقای فرهاد جعفری که از هنرمندان توانمند هنرهای تجسمی است و مدیریت هنرستان هنرهای زیبای پسران ایلام را عهده دار هستند، به عنوان دبیر هنری این جشنواره انتخاب شد.
وی بیان کرد: این نمایشگاه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، حوزه هنری استان ایلام، سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام و سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری ایلام برگزار شده است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: تعداد ۱۰۰ اثر هنری در رشته های نقاشی، خوشنویسی،کاریکاتور، عکاسی، حجم، تصویرسازی و گرافیک (پوستر) از ۱۶ هنرمند، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است و این نمایشگاه تا شانزدهم بهمن ماه در نگارخانه استاد صندوق آبادی برای عموم علاقمندان برپاست.
وی تأکید کرد: به دلیل استقبال خوب هنرمندان توانمند هنرهای تجسمی استان ایلام، آثار ۱۶ نفر از این هنرمندان انتخاب و پذیرفته شده است، گفتنی است اختتامیه و تجلیل از هنرمندان ۱۶ بهمن ماه برگزار می شود.
وی از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌های استان در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: خوشبختانه شاهد رخدادهای موفقی در عرصه نمایش برای استان ایلام بودیم، نمایش کرنر زیر درختان بلوط برنده جایزه نمایشنامه نویسی تئاتر بین‌المللی فجر شد و همچنین در رشته‌های کارگردانی و طراحی نور نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
نمایشی که به مظلومیت شهدای حادثه زمین فوتبال چوار می پرداخت و ادای دین به این واقعه بود.
همچنین سه اثر در بخش خیابانی جشنواره حضور داشتند که مجموعا موفق به دریافت ۴ جایزه از جشنواره بین المللی تئاتر فجر شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای