شما اینجا هستید

استان ها » گروگان اشتغال کارگران کشتارگاه سپیدمرغ ایلام
نویسنده : یاسر بابایی

گروگان اشتغال کارگران کشتارگاه سپیدمرغ ایلام و جواب محکم جهاد کشاورزی

ایلام- بوتک _عده قلیلی که در صنعت مرغ گوشتی استان ایلام انحصاراتی در سالهای اخیر ایجاد کرده بودند، با ترفند نخ نمای گروگان اشتغال کارگران سعی داشتند به راه سابق خود ادامه دهند که با پاسخ و اقدام محکم جهادکشاورزی استان مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، در این رسانه بارها گزارشهایی از انحصارطلبی ها و رفتارهای نادرست اقتصادی برخی دست اندرکاران صنعت تولید مرغ گوشتی در استان منتشر کرده ایم که منجر به تولید ناکارآمدی و نارضایتی در کل چرخه از مرغدار و مصرف کننده و اتحادیه شده است.
استفاده از انحصاری بودن کشتارگاه سپیدمرغ مانشت باعث شده که گلایه های بسیاری از سوی مرغداران مطرح شود که هر بار باعث زیان بسیاری از مرغداران بزرگ و کوچک شده و بازار مصرف را نیز با تلاطمات بسیاری روبه رو می کند.
در آخرین اقدام، مدیران فعلی این کشتارگاه مانند گذشته پای بیکاری کارگران این مجموعه را به میدان کشیده و با گروگان گرفتن اشتغال آنها، دولت را تهدید کرده که به تداوم انحصارگرایی این کشتارگاه و رفتارهای ناصواب آن با مرغداران و فشار بر مصرف کنندگان داخل استان کمک کند.
قیصوری مدیرعامل این کشتارگاه در گفتگویی با تکرار چند باره تهدید به بیکار کردن ۱۰۴ کارگر مستقیم و بیش از ۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم، مدعی شده که از ۱۵ ماشین مرغ زنده تنها ۵ ماشین به این کشتارگاه داده شده و مابقی به کشتارگاهی در استان کرمانشاه داده می شود.
در حالی که در روزهای گذشته و بارها و بارها در یکسال گذشته استان ایلام با وجود اینکه قطب تولید مرغ گوشتی است، در برخی روزها با کمبود مرغ کشتار روز مواجه شده، قیصوری تضمین داده که در صورت تداوم انحصارات گذشته، مرغ تمام شهرستانهای استان را تامین خواهد کرد.
در پاسخ به ادعاهای مدیرعامل شرکت سپیدمرغ مانشت، جهاد کشاورزی استان ایلام پاسخی محکم و اقدامی محکم تر انجام داده که در نوع خود تا کنون کم سابقه بوده و نشان از اراده دولت برای پایان دادن به برخی ویژه خواری هایی است که مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است.
در بیانیه روابط عمومی جهاد کشاورزی از عدم خرید نقدی مرغ از مرغداران، عدم پرداخت به موقع بهای مرغ تحویلی به مرغداران و همچنین تفاوت قیمت مرغ استحصالی نسبت به سایر کشتارگاهها توسط کشتارگاه سپیدمرغ مانشت خبر داده که باعث عدم تمایل مرغداران استان برای تحویل مرغهای تولیدی خود به این کشتارگاه شده است. در این بیانیه آمده: بر اساس تصمیم قرارگاه امنیت غذایی استان ضمن در اولویت بودن تنها کشتارگاه استان برای تامین گوشت مرغ، نزدیک ترین کشتارگاه (پرطلایی اسلام آباد) با خرید «نقدی» از مرغدار و تحویل «کل» گوشت مرغ استحصالی و «انتقال به استان» از طریق عوامل عمده توزیع با «قیمت مناسب تر» اقدام شده است.
جهاد کشاورزی استان ایلام بار دیگر بر در اولویت بودن کشتارگاه ایلام در صورت داشتن شرایط مشابه با سایر کشتارگاههای همجوار و رعایت قیمت گوشت مرغ تولیدی، تاکید کرده و گفته است: با این شرایط قطعا مرغداران عزیز استان از این موضوع استقبال خواهند کرد و در غیر این صورت در راستای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان این سازمان وظیفه دارد از طریق  نزدیک ترین کشتارگاههای سایر استانهای همجوار از محل مرغ تولیدی استان اقدام بعمل آورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای