شما اینجا هستید

دسته‌بندی نشده » برگزاری بیست و دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان ایلام
نویسنده : مقدم حاتمی

برگزاری بیست و دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان ایلام

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، به ریاست حسنی معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام و دبیری دکتر جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه در بیست و دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد.

دکتر جمال اسدی گفت: تمامی شرکت هایی که به نحویی از بودجه عمومی استفاده می کنند،اعم از شرکت های نفت و گاز، پتروشیمی و.. ملزم به  اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای ایثاگر هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد نیروهای ایثارگر در دستگاه های اجرایی سطح استان تبدیل وضعیت شده و این مهم تا اتمام کامل ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید ایلام خاطر نشان کرد: صدا و سیمای مرکز ایلام در مناسبت های خاص و مهم مانند آزادسازی  مهران و خرمشهر،برگزاری یادواره ها و کنگره شهدا و.. به خوبی ورود کرده و این مراسمات را در خور و شأن جامعه ایثارگران استان پوشش می دهد

وی تاکید کرد: در راستای اجرای بند “و” تبصره ۹ قانون لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، کلیه دستگاه های اجرایی که مشمول ماده ۲۹ می باشند موظف هستند یک درصد بودجه دستگاه مربوطه را جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری اردوهای زیارتی، راهیان نور و… مطابق با دستور العمل اجرایی هزینه کنند.

اسدی عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات و اقتصاد و دارایی تقاضا می‌شود موضوع بر اساس دستورالعمل های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به دستگاه های اجرایی ابلاغ کنند.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام در پایان تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی تجلیل از آزادگان صبور را در  ۲۶ مرداد سالروز ورود این عزیزان به استان  در دستور کار قرار دهند.

حسنی معاون سیاسی گفت: نخست وزیر ازبکستان بعد از ۲۰ سال دیروز به ایران سفر کرد و اذعان کردند جمهوری اسلامی در حوزه‌های علم و فناوری به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته که نیازمند استفاده و بهره‌مندی از آنها هستند و این تنها یک نمونه از مواردی است که در این دولت در حوزه دیپلماسی دنبال می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام افزود: یکی از مولفه‌های قدرت در جامعه دینی، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است و پشتوانه‌ای بسیار قوی برای حراست و پاسداری از نظام و ملت است.

وی یک نمونه از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عنوان کرد و یادآور شد: در دیدار اخیر استاندار ایلام با مادر شهید رجبیان صحبت‌های این مادر گرانقدر شهید، آموزنده بود و تنها خواسته این مادر شهید استمرار راه فرزندش بود که در دفاع از نظام و انقلاب، جان خود را فدا کرده بود، اگر چه در این دیدارها نیازمندی‌ها و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسنی با بیان اینکه دشمن از گسترش فرهنگ ایثار و شهادت هراس دارد، ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند این فرهنگ را کمرنگ و در نهایت از بین ببرد.

وی، بر ضرورت خلاقیت در اجرای برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و ازهنرمندان خواست، هنرمندانه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند، وی همچنین بر هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای