شما اینجا هستید

استان ها » تردد از مرز مهران به يک ميليون و۱۰۰ هزار نفر رسید
نویسنده : مقدم حاتمی

تردد از مرز مهران به يک ميليون و۱۰۰ هزار نفر رسید

ایلام – بوتک – استاندار ایلام گفت: از اول ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده اند.
به گزارش خبرنگار بوتک نیوز، حسن بهرام نیا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: همه امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به زوار بکار گرفته شده است و هیچ مشکلی برای تردد زوار در این مرز وجود ندارد.
وی با اشاره تعداد تردد از مرز مهران، افزود: تعداد زائران اربعین در مرز مهران از مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار عبور کرد و در روزهای آینده شاهد افزایش زائران خواهیم بود.
استاندار ایلام با اشاره به بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر مهران، خاطرنشان کرد: افتتاح این تقاطع موجب شد تردد در این مسیر روان باشد.
بهرام‌نیا یادآور شد: بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای تسهیل تردد زوار فقط برای زیرساخت های ارتباطی استان هزینه شده و پایانه برکت و پارکینگ بزرگ اربعین ساماندهی شده است.
وی بیان کرد: کمتر از دو ماه بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در محورهای مواصلاتی استان ساخته شد.
۲ سوله سردخانه پایانه مرزی با ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیون بطری آب به بهره‌برداری رسید
همچنین امروز سه شنبه دو سوله وزارت نیرو در پایانه مرزی با مشارکت وزارت نفت و پالایشگاه گاز ایلام با حضور استاندار ایلام، “علی اکبر بسطامی” نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و “حیدری” معاون امور حقوقی و امور مجلس وزیر نیرو و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

 

 

ظرفیت ذخیره‌سازی این ۲ سوله سردخانه یک میلیون بطری آب است.
همچنین سیستم تصفیه فاضلاب پایانه مرزی مهران به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه و با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای