شما اینجا هستید

اجتماعی » سفری دو روزه به استان ایلام
نویسنده : مقدم حاتمی

سفر دو روزه معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به استان ایلام با رویکرد فرهنگی

ورود معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به استان ایلام

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز:ظهر امروز معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، مدیرکل و معاونین ورزش و جوانان و قهرمانان استان وارد ایلام شد.

مزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار، ، افتتاح دیواره سنگ‌نوردی شهرستان ایلام و برنامه رسم جوانمردی در گود زورخانه از مهم ترین برنامه های سفر کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همکانی، احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و گروه نجوا(ورزشکاران ملی) به استان ایلام است‌

ادای احترام معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام و گروه نجوا به مقام شهید گمنام در استانداری ایلام ایلام

سینا کلهرمعاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام و گروه نجوا به مقام شهید گمنام در استانداری ایلام ایلام  با حضور در مزار گمنام شهید گمنام در استانداری ایلام به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.

دیدار معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام

 


برگزاری مراسم رسم جوانمردی استان ایلام

مراسم رسم جوانمردی استان ایلام با حضور کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، فرماندار ایلام و گروه ورزشکاران نجوا برگزار شد

کلهر در این مراسم گفت: رویکرد جشنواره رسم جوانمردی معرفی قهرمان برتر در ورزش و ورزشکاران قهرمانی است که منش پهلوانی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: در مراسم رسم جوانمردی که در سراسر کشور در حال برگزاری است از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ورزشکارانی که رفتارهای اخلاقی شاخصی داشته اند به عنوان قهرمانان با منش پهلوانی تجلیل می شود،

احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره‌، نقش موثری در افزایش انگیزه در جامعه ورزشی و توجه ورزشکاران به اخلاق ورزشی دارد،گسترش گذشت ،فداکاری و روحیه جوانمردی ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی از جمله اهداف برگزاری اینگونه جشنواره ها است.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری این جشنواره، بهترین‌های اخلاق در بخش مردان و زنان در رشته‌های مختلف از جمله برترین داور، مربی، ورزشکار، پیشکسوت، رییس هیات‌های ورزشی با اخلاق از سوی هیات داوران انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: این مراسم در استان ایلام با استقبال بی نظیر ورزشکاران و جوانان در زورخانه پوریای ولی برگزار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم دو زندانی جرائم غیرعمد با جمع آوری کمک های نقدی آزاد و همچنین از باشگاه های برتر در حوزه امور فرهنگی تقدیر شد.
اولین سالن سنگنوردی ایلام به بهره برداری رسید

بهره برداری از اولین سالن صخره نوردی ایلام به با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان

 

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ایلام با اشاره به افتتاح اولین سالن صخره نوردی این استان گفت : برای ایجاد این سالن پر استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

جلال پاشاپوریان افزود: این اولین سالن صخره نوردی در استان ایلام است  که شامل دو خط سرعت و یک خل بولدر می باشد.

وی به جایگاه کوهنوردی استان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: کوهنوردی ایلام در رتبه هفتم کشور قرار دارد

در استان ایلام بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کوهنورد و صخره نورد به صورت سازمان یافته فعالیت دارند

برگزاری اولین جشنواره بازی های بومی محلی

شهرک شهید کشوری شهرستان ایلام با حضور معاون‌ وزیر ورزش و جوانان، مدیرکل، معاونین  کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام و قهرمانان ملی با عنوان تیم نجوا استان ایلام

هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای صمیمی، ورزشی و رقابتی به منظور معرفی فرهنگ‌های گوناگون در بازی‌های بومی – محلی است تا دانش اموزان  با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند.

در این برنامه شفیعی رییس هیات عشایری و بازیهای بومی محلی استان گفت: این جشنواره در تمامی شهرستان های استان برگزار خواهد شد و به ورزش های بومی و محلی در سطح شهرستان ها توجه ویژه ای خواهد شد.

در پایان بین نونهالان و نوجوانان مسابقات طناب کشی برگزار شد و به تیم های برتر جوائز  اهدا شد.

تقدیر وزیر ورزش و جوانان از مدیرکل ورزش و جوانان

در مراسمی با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  و استاندار ایلام از شهاب شهبازی توسط وزیر ورزش و جوانان به منظور همکاری و هماهنگی برای حضور ورزشکاران قهرمان در مراسم راهپیمایی باشکوه و عظیم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در سال ۱۴۰۲ و همت والایتان در مهیا کردن شرایط برگزاری عزاداری تقدیر شد.

دکتر بهرام‌نیا بیان کرد: در استان ایلام نیز از جامعه قهرمانان استان، خسروی نژاد بعنوان مدیر ورزش شهرستان منصوب شد که نشان از توجه جدی دولت به این جامعه زحمت‌کش است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت بنیاد نجوا گفت: این ظرفیت و نگاه خیراندیشی در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد و رسالتی که برای نجوا تعریف شده در استان ایلام به این رسالت به خوب عمل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان ایلام نبوغ خاصی در حوزه ورزش دارد، اضافه کرد: لازمه استمرار این موفقیت‌ها حمایت مادی و معنوی است‌ تا زمینه پرورش ورزشکاران فراهم شود و در نهایت شاهد حضور استعدادهای جدید در عرصه‌های ملی و المپیک باشیم.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: ورزشکاران و قهرمانان استان ایلام ورزشکارانی با اخلاق و با روحیه پهلوانی واقعی هستند و می‌توانند در این عرصه هم نقش‌آفرینی کنند.

استان ایلام آغازگر حرکت نجوا در کشور شد

کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان حمایت از سازماندهی قهرمانان و الگوهای ورزشی در قالب نهادهای خودجوش مردمی را با تشکیل بنیاد نیکوکاری ورزش کشور (نجوا) در موضوع نیکوکاری و امور خیریه از اقدامات موثر معاونت در راستای نهادسازی مردمی دانست و گفت: از جمله اقدامات این بنیاد می توان به دیدار قهرمانان ورزشی از گروه‌های آسیب‌‌پذیر جامعه، برگزاری اردوی جهادی با حضور چهره‌های شاخص ورزشی، تجهیز چندین مجموعه‌ ورزشی در مناطق آسیب‌دیده و اهدا جوایز به ورزشکاران نوجوان، توزیع اقلام معیشتی و… اشاره کرد.

وی با بیان این که کمیته فرهنگی قدرت اختیار و منابع مالی را ندارد لذا ما زیرساخت لازم را باید مهیا کنیم گفت: گروه نجوا می تواند روایت گران پیشرفت باشند و ایلام آغازگر این طرح در کشور است.

وی به یکی از پروژه مهمی که توسط معاونت فرهنگی وزارت ورزشی در دستور کار خود دارد اشاره و تصریح کرد: پروژه، چهره های فرهنگی است تا آنها به عنوان حلقه های میانی صحبت کنند که در قالب بنیاد نجوا انجام می شود.

استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان و جمعی از قهرمانان و مدال‌آوران استان:

استان ایلام از نبوغ خاصی در حوزه ورزش برخوردار است/ قهرمانان و ورزشکاران استان به رسالت خود در «بنیاد نجوا» عمل می‌کنند.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در دیدار با معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان که با حضور قهرمانان و نام‌آوران ورزش استان در سالن جلسات شهید ملکشاهی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: وجود قهرمانان مختلف در عرصه‌های مختلف ورزشی اعم از جهانی، المپیک، آسیایی و ملی موجب عزت و افتخار و سربلندی نه تنها جغرافیای ایران اسلامی بلکه برای جهان اسلام هستند.

وی اظهار کرد: قهرمانان با اعتقاد راسخ به رسالت قهرمانی در همه ابعاد نقش خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و از این بابت قدردان زحمات تک تک این ورزشکاران و نام‌آوران هستیم.

دکتر بهرام‌نیا با بیان اینکه ورزش امروز یک صنعت و بعنوان مولفه قدرت، امنیت و اقتصاد مطرح است، افزود: امروزه کشورهایی که بعنوان میزبان جام‌های مختلف ورزشی در سطح جهانی هستند نه تنها از این مولفه‌ها بهره‌مند می‌شوند بلکه در اقتصاد آن کشور هم تاثیر مستقیم دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: توسعه ورزش در هر کشور نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و موجب امنیت، اقتدار و غنی کردن اقتصاد و صنعت اقتصاد آن کشور خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: لذا اگر بنا داریم کشوری داشته باشیم که امنیت و اقتصاد آن ارتقا پیدا کند، این مهم جز با توسعه ورزش میسر نمی‌شود و توجه به آن یک فرصت مناسب برای هر کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی و از ابتدای انقلاب تاکنون به ورزش توجه جدی شده است به گونه‌ای که دستاوردها در این حوزه قابل قیاس با گذشته نیست، به خصوص در دولت سیزدهم که بیشتر این مقوله اهمیت داده شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای