شما اینجا هستید

استان ها » تعاون روستایی استان پیشتاز در انجام کشت قراردادی
نویسنده : مقدم حاتمی

تعاون روستایی استان پیشتاز در انجام کشت قراردادی

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز دکتر شکری گفت : از تحقق ۶۵ درصدی تعهدات کشت قراردادی محصولات غلات و کلزا تاکنون، در استان خبر داد و گفت تعهدات ابلاغی گشت قراردادی تعاون روستایی استان برای سال زراعی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۲ به میزان ۳۵ هزار هکتار بوده است که از طریق پیگیری ادارات و شبکه های تعاونی های تولید و روستایی به میزان ۲۳ هزار هکتار معادل ۶۵ درصد تا کنون محقق شده است.

دکتر شکری افزود؛ پیش بینی می شود که تا پایان بهمن ماه (پایان زمان کشت قراردادی) کل تعهدات ابلاغی تعاون روستایی انجام خواهد شد.

ایشان افزودند، استفاده از ظرفیت تشکلهای تعاون روستایی در استان و پایکار آمدن آنها از نقاط قوت اجرای این طرح توسط تعاون روستایی است و اکنون این طرح با شتاب بیشتری در دستور کار تعاون روستایی استان می باشد.

ایشان افزودند، میزان حدود ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان دارای پتانسل کشت قراردادی می باشند و سهم تعهداتی این طرح توسط تعاون روستایی استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

مدیر کل تعاون روستایی استان با اشاره به مزایای اجرای این طرح توسط کشاورزان خاطر نشان کردند و گفتند؛ دولت ۲۰درصد از بیمه محصولات کشاورزی را بطور رایگان پرداخت می کند و مابقی از طریق تسهیلات بانکی و پس از برداشت محصول و از محل خرید آن از کشاورزان کسر می نماید. همچنین کشاورزان طرف کشت قراردادی نیز به ازای هر تن محصول تحویل داده شده به مراکز خرید به میزان ۱۵۰ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

دکتر شکری افزودند، کشاورزانی که کشت قراردادی انجام داده اند در اولویت نهاده های کشاورزی خصوصا کود مورد نیاز می باشند.

ایشان به کشاورزانی که تاکنون موفق به انجام کشت قراردادی نشده اند توصیه نمودند؛ با توجه به شرایط خشکسالی و سایر حوادث پیش بینی نشده که منجر به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی آنها می گردد هر چه زودتر نسبت به انجام کشت قراردادی خود اقدام نمایند و از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیر تعاون روستایی در پایان گفتند ؛ کشاورزان با توجه به زمان باقیمانده با تماس و یا مراجعه به ادارات تعاون روستایی شهرستانهای حوزه عمل خود برای ثبت کشت قراردادی قبل از آن که زمان به پایان برسد استفاده نمایند.
سایت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای