شما اینجا هستید

استان ها » نشست خبری دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور با اصحاب رسانه استان ایلام

 نشست خبری دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور با اصحاب رسانه استان ایلام

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفر استانی خود عصر چهارشنبه ۳ اسفند  با اصحاب رسانه استان ایلام  در سالن جلسات کتابخانه مرکزی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست دبیر کل نهادهای کتابخانهای عمومی کشورگفت : به برکت انقلاب اسلامی ورویکرد فرهنگی که وجود دارد.در  حوزه شبکه ای کتابخانه ای توفیقات خوبی را داشته ایم که در حال حاضر بیش از ۳هزار و۸۰۰ کتابخانه  در کشور فعال ،که ۲ هزار و۸۰۰ کتابخانه زیر نظر مستقیم نهاد،و ۱۰۰۰هزار کتابخانه بصورت کتابخانه مشارکتی و خصوصی در حال فعالیت است.وی در ارتباط با شبکه کتابخوانی گفت؛هم اکنون  ما جز۲۰ کشوردنیا، ۵کشور اول آسیا  ، ودر منطقه وکشورهای حاشیه خلیج فارس اول هستیم
در این نشست دبیر کل نهادهای کتابخانهای عمومی کشورگفت : به برکت انقلاب اسلامی ورویکرد فرهنگی که وجود دارد.در  حوزه شبکه ای کتابخانه ای توفیقات خوبی را داشته ایم که در حال حاضر بیش از ۳هزار و۸۰۰ کتابخانه  در کشور فعال ،که ۲ هزار و۸۰۰ کتابخانه زیر نظر مستقیم نهاد،و ۱۰۰۰هزار کتابخانه بصورت کتابخانه مشارکتی و خصوصی در حال فعالیت است.وی در ارتباط با شبکه کتابخوانی گفت؛هم اکنون  ما جز۲۰ کشوردنیا، ۵کشور اول آسیا  ، ودر منطقه وکشورهای حاشیه خلیج فارس اول هستیم.
رمضانی بیان داشت ؛ در  نسل جدید کتابخانه های عمومی کشور بیش از ۶۰ خدمت ارائه میشود . که شامل خدمات  دیداری وشنیداری،اروپای خاص ،اتاق علم  پایگاههای مرجع،کودک ونوجوان کارگاههای خلاقیت وومیباشد .
وی به تفاهم نامه نهاد با کمیته امداد اشاره کرد و بیان نمود که  با بستن این قرارد ۷۰۰ خدمات مشاوره ای،روانشناسی در کتابخانه های عمومی خواهیم داشت که از ابتدای بهمن ماه سال جاری ۵ مرکز در کتابخانه عمومی ایجاد شده است.
دبیر کل نهاد کتابخانه های کشور درارتباط با توسعه خدمات گفت ؛ تمرکز اصلی نهاد  به حاشیه کشورمیباشد .که در توسعه خدمات خدمت به عشایر ،و۸۰۰ کتابخانه روستایی را داشته است  .وی تعداد کتابخانه های سیار درابتدای دولت کنونی را ۳۰ عدد برشمرد که در حال حاضر  ۲۰ کتابخانه دیگر به انها اضافه شده است .
رمضانی در ادامه این نشست خاطر نشان کرد که نهاد کتابخانه های کشور جز معدود ترین دستگاها میباشد که تعریف خدمت جدید برای خود را داد.وی گفت:موضوع کتابخوانی در مدارس به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و به همین دلیل تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش انعقاد شده است و این دولت اهتمام برای گسترش حوزه کتاب دارد .
وی با اشاره به این مطلب که فرهنگ کتابخوانی در مدارس باید به سرعت هفتگی انجام پذیرد و همه کتابداران جهت تحقق این مهم کمک کنند.
این مسئول  نگاه ویژه به امور کتابخانه استان را از دیگر برنامه های مهم دانست و گفت : در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان وزیر ارشاد ستادی و اعتباری خاص انشاالله تخصیص خواهد داد
در پایان سمیه حیدری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به ارائه گزارش عملکرد از این نهاد پرداخت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای