شما اینجا هستید

اجتماعی » مانیفست دولت کار و کرامت محرومیت زدایی
نویسنده : مقدم حاتمی

مانیفست دولت کار و کرامت محرومیت زدایی

خلاصه ای از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام(ره) که در دیدار مدیرکل این حوزه با استاندار ایلام عنوان شد:

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز: محبی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک‌های پرداخت شده دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) به جامعه هدف در استان ایلام تا قبل از سال ۱۴۰۰ بسیار محدود بوده که طی  دو سال اخیر نسبت به سنوات گذشته  بالغ بر  ۳۲ میلیارد تومان برای ۴۰۷ خانوار بوده است و سهم مشارکت خیرین از این مقدار ۱۶ میلیارد تومان می باشد. که قابل قیاس با سنوات قبل نیست.

 


در بخش تهیه طرح هادی گردشگری در طول دو سال گذشته ۸ روستا در دستور کار قرار گرفته در حالی که در طی سنوات گذشته ۲ مورد بوده است.

در بخش اجرای طرح هادی از ابتدای تأسیس تا سال ۱۴۰۳ حدود ۲ میلیون مترمربع عملیات شن ریزی ، بیس و آسفالت انجام گرفته که از این مقدار ، ۱ میلیون متر مربع در طول دو سال اخیر صورت گرفته است.

در بخش صدور سند مالکیت اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲ هزار نفر جمعیت از ابتدای تأسیس تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۵۱۹۷ جلد سند مالکیت صادر شده که از این تعداد ۵۰۰۰ جلد مربوط به دو سال گذشته است.

حوزه عمران روستایی:

از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون اجرای طرح هادی در بیش از ۴۰۶ روستای استان با اعتباری معادل ۶۳۴۰ میلیارد ریال انجام گرفته است که از این تعداد عملیات ۳۰۰ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۵۳۰ میلیارد ریال در دو سال اخیر صورت گرفته است.


در بخش اجرای طرح هادی از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تا سال ۱۴۰۳ حدود ۲ میلیون مترمربع عملیات شن‌ریزی ، بیس و آسفالت انجام گرفته که از این مقدار ، ۱ میلیون متر مربع در طول دو سال اخیر صورت گرفته است

با توجه به اینکه درصد برخورداری از تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور ۹۶٪ می باشد ، در دولت سیزدهم ، با تامین اعتبارات لازم آمار تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به ۱۰۰٪ ارتقا یافت.

درصد برخورداری از اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور ۶۴٪ می‌باشد.

با توجه ویژه دولت سیزدهم به عمران و آبادانی روستاها در استان ، شاخص برخورداری روستاهای استان از اجرای طرح هادی به ۹۰٪ ارتقا یافت.

از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تا کنون تعداد ۵۲۵۹ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط جهت احداث مسکن واگذار گردیده است که از این تعداد ۱۳۲۰ قطعه در دو سال اخیر به متقاضیان واگذار شده است.

در دو سال اخیر در دولت سیزدهم تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی در ۱۳۸ روستا صورت گرفته که این تعداد در دولت یازدهم و دوازدهم ۹۸ روستا بوده است.

در دو سال اخیر دولت سیزدهم اجرای طرح هادی روستایی در ۳۰۰ روستا صورت گرفته که این تعداد در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۳۱ روستا بوده است.

در دولت سیزدهم اسکان مجدد ۵ روستا در سطح استان صورت گرفته است که اسکان مجدد ۱ روستا نیز در دست اقدام می باشد.

حوزه مسکن روستایی:

در بخش مسکن روستایی از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون مبلغ ۱۶۷۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به تعداد ۳۸۹۶۱ نفر به منظور احداث مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر  پرداخت شده که مبلغ ۱۴۰۹ میلیارد تومان از آن برای ۸۲۴۸ نفر ، مربوط به ۲ سال گذشته می باشد


از ۸۰۰۰ سهمیه طرح نهضت ملی مسکن روستایی ۵۳۰۰ واحد به اتمام رسیده که علاوه بر این  در نیمه دوم  سال  گذشته  ، تعداد  ۵۰۰۰ واحد دیگر نیز به استان اختصاص یافته و  در دست اقدام می باشد

بیمه رایگان ۲۴۰۰ واحد مسکن روستایی در دو سال گذشته که نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بوده است

درطول دو سال اخیر ۵۴۶۰ تن سیمان رایگان و ۷۷۰ تن میلگرد رایگان به ۹۳۱ خانوار کم بضاعت روستایی تحویل داده شده که نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بوده است

شاخص واحدهای مقاوم سازی شده مسکن روستایی در سطح استان ۶۳٪ بوده است در حالی که این شاخص در سطح کشور ۵۳٪ می باشد.

تعداد تسهیلات مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دو سال دولت سیزدهم ۷۹۰۲ فقره می‌باشد که با این تسهیلات تعداد ۵۳۰۱ واحد به اتمام رسیده است در حالی که در دولت یازدهم و دوازدهم تعداد تسهیلات ۶۱۴۳ فقره و تعداد واحد های به اتمام رسیده ۵۹۹۸ واحد بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای