شما اینجا هستید

همدان » ارزیابی ۶ هزار نفر در پایگاه‌های سنجش سلامت همدان
گروه : همدان

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان از ارزیابی شش هزار نفر در پایگاه‌های سنجش سلامت استان خبر داد.

طیبه محمدی، سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان با اشاره به فعال بودن ۲۴ پایگاه سنجش سلامت در استان همدان، اظهار کرد: شش پایگاه به‌صورت سیار و ۱۸ پایگاه نیز به‌صورت ثابت مشغول ارزیابی کودکان همدانی هستند.
وی اضافه کرد: شهرستان‌های بهار، قهاوند، خزل، گل تپه، سامن و جوکار شش منطقه‌ای هستند که پایگاه سنجش سلامت سیار در آنها برقرار است. سامانه نوبت‌گیری پایگاه‌های اولیه سنجش از ۲۷ خردادماه راه‌اندازی شده و به‌صورت هماهنگ از پنجم تیرماه آغاز به کار کرده است.
محمدی از آموزش دو هزار نفر ساعت عوامل اجرایی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی طرح سنجش خبر داد و گفت: این افراد از ۱۸ خرداد تا ۳۰ خردادماه تحت آموزش قرار گرفتند.
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان اظهار کرد: تاکنون شش هزار نفر در پایگاه‌های سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده و ۱۵ هزار نفر نیز تا پایان هفته در نوبت هستند‌.
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی وضعیت جسمانی دانش‌آموز از منظر پوست، مو، دندان، وزن، قد، ارزیابی بینایی، شنوایی و در نهایت مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی قرار بگیرند.
محمدی با بیان اینکه در اتاق آمادگی تحصیلی توانایی کلی دانش‌آموز برای ورود به مدرسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: پس از اینکه تمام معاینات انجام شد دانش‌آموزان بدون مشکل به مراکز بهداشت ارجاع داده می‌شوند تا معاینات عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس با برگه مهر شده به مدرسه مراجعه کنند.
سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی همدان تصریح کرد: تمام نوبت‌گیری‌ها برای ورود به پایگاه سنجش و دریافت نتیجه از طریق سامانه سنجش انجام می‌شود و مدیران مدارس جهت ارجاع دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش ابتدا باید وارد سامانه نوبت‌گیری شوند و در نهایت برای ثبت‌نام نیز وارد سامانه شده و نتیجه ارزیابی‌های دانش‌آموز را مشاهده کنند.
وی در پایان گفت: در سال گذشته ۳۷ هزار و ۳۳ دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه و در مرحله پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۰ نفر با نیازهای ویژه شناسایی شدند.

ما را در کانال تلگرامی «بوتک نیوز» دنبال کنید

ما را در اینستاگرام «بوتک نیوز» دنبال کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای