شما اینجا هستید

استان ها » ۲۲ بهمن، اتحادیه میهنی و حزب دمکرات را آشتی داد
نویسنده : مقدم حاتمی

۲۲ بهمن، اتحادیه میهنی و حزب دمکرات را آشتی داد

برگزاری جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان‌ عراق+تصاویر

اختلافات بین اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان عراق در ماه های اخیر به اوج خود رسیده و این دو حزب قدیمی کردستان عراق در روزهای بحرانی به سر می برند.

جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باعث شد مقامات اتحادیه میهنی و حزب دمکرات، هر چند برای ساعاتی، دور یک میز بنشینند.

به گزارش سایت خبری بوتک نیوز ایلام، مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روز یکشنبه، با حضور مقامات اقلیم کردستان عراق  و تنی چند از سرکنسول های مقیم اقلیم کردستان، برگزار شد. میزبان این جشن، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل بود.

در این مراسم که در فضای بسیار صمیمی و دوستانه برگزار شد، علاوه بر مقامات ارشد حزبی و حکومتی، استاندار اربیل، نمایندگان و رهبران احزاب و شخصیتهای سیاسی و حزبی، سرکنسول های مقیم اقلیم کردستان، نمایندگان سازمان ملل متحد در موصل و اربیل، نمایندگان پارلمان اقلیم، روحانیون سنی و شیعه، نماینده کلیسای شرق آشوری و کلدانی، رهبران طریقت های مذهبی نقشبندی، امیر ایزدی، قادریه و… حضور داشتند.

در این مراسم، نصراله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربيل، ضمن خیرمقدم به میهمانان، در خصوص پیشرفت های علمی، صنعتی، کشاورزی ، جایگاه زنان در ایران بعد از انقلاب و سایر پیشرفت ها با وجود تحریم ها و فشارهای ظالمانه بدخواهان، سخنرانی و گزارشی به حاضرین ارائه داد.

همچنین جشن مشابه ای در سلیمانیه نیز برگزار شد و در این مراسم نیز شمار زیادی از شخصیتها حضور داشتند.

طبق این گزارش علاوه بر اقلیم کردستان، در شهرهای مختلف عراق از جمله بصره، نجف و کربلای معلی هم برنامه ها و مراسمات بسیار خوب و متنوعی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

مردم عراق اعم از مسئولان، دولت، نخبگان و فعالان فرهنگی در این مراسمات حضور جدی  داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای