شما اینجا هستید

استان ها » اتکا بر دانش بومی راه حل گذر از شرایط سخت تحریم‌ها است
نویسنده : مقدم حاتمی

اتکا بر دانش بومی راه حل گذر از شرایط سخت تحریم‌ها است

ایلام – بوتک نیوز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با اتکا به دانش بومی و نوآوری می‌توان بهره وری عوامل تولید و توان اقتصادی را ارتقا و از شرایط سخت تحریم ها عبور کرد.
به گزارش خبرنگار بوتک نیوز، “شهریار عباسی” روز چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه “ایرانی سازان” در محل هتل زاگرس شهر ایلام، اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه های فرصتی خاص است تا صنایع و صاحبان مشاغل بتوانند با تکیه بر دانش بومی محصولات ارزشمند خود را در دسترس شرکت های تولیدی در بخش های مختلف قرار دهند.
وی با بیان اینکه برگزاری این گونه نمایشگاه ها فرصتی مناسب است تا صنایع با توانمندی های بومی، منطقه ای و ملی آشنا شوند، افزود: این فرصتی است که در حوزه صنایع نفتی می توان استفاده کرد در واقع در بحث صادرات غیر نفتی نوید این مهم را می دهد که طراز محصولات ارتقا و صاحبان صنایع بتوانند طرفیت های خود را معرفی و از توانمندی های یکدیگر استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه استکبار در طول عمر با برکت انقلاب، از سال ۹۷ به بعد موضوع تحریم ها جدی شد و عرصه را بر تولید کنندگان و صنعتگران این بخش محدود و در حوزه صادرات غیر نفتی مشکلاتی را ایجاد کرد.
عباسی با بیان اینکه استان ایلام به بهشت انرژی معروف است، ابراز کرد: در واقع توسعه استان منوط به حوزه انرژی است، وجود پالایشگاه و پتروشیمی ها در استان به طور قطع توسعه استان را دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق، گفت: فرصت مرزی بودن و همجواری با عراق این مهم را ایجاد می‌کند تا تولیدکنندگان بازاریابی مناسبی برای تولیدات محصولات خود ایجاد کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: یکی از کشورهایی که به دانش فنی ما نیاز دارد عراق است و این فرصت در مرز مهران در استان ایلام فراهم شده است تا علاوه بر توسعه مناسبات سیاسی توسعه صنعتی را نیز بدنبال داشته باشد.
به گزارش بوتک نیوز، اولین نمایشگاه «ایرانی سازان» با حضور بیش از ۶۰ شرکت تولید کننده قطعات داخلی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی سوم لغایت پنجم آبان ماه در محل نمایشگاه های دائمی شهر ایلام برگزار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای