شما اینجا هستید

استان ها » برای حل مسأله فلسطین باید یک عزم اسلامی شکل بگیرد
نویسنده : مقدم حاتمی

در دیدار نماینده ایلام با رئیس مرکز پژوهش های شبکه الجزیره و تحلیل گران این شبکه مطرح شد؛

چرا توان موشکی ایران در جنگ غزه استفاده نشد؟ دکتر فلاحی پاسخ می دهد

فلاحی: برای حل مسأله فلسطین باید یک عزم اسلامی شکل بگیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوتک نیوز: دکتر فلاحی نماینده ایلام که به قطر سفر کرده است، در پاسخ به سوال مشترک تحلیل گران شبکه الجزیره مبنی بر این که چرا ایران وارد جنگ غزه نمی شود و از موشک های خود علیه اسرائیل استفاده نمی کند و تا کی می خواهد صبر کند؟ عنوان کرد:

فلاحی: آیا فلسطین یک مسأله اسلامی است؟
هیات تحلیل الجزیره: بله یک مسأله اسلامی است.
فلاحی: آیا فلسطین و قدس نماد هویت اسلامی نیست؟
هیات تحلیل الجزیره: بله، فلسطین نماد هویت اسلامی است.
فلاحی: حالا که فلسطین  یک مسأله اسلامی و نماد هویت مسلمانان است آیا جمهوری اسلامی که این هویت را تا الان حفظ کرده و با تمام قدرت از آن دفاع کرده است صرفا موظف به دفاع از آن است یا همه کشورهای اسلامی باید از نماد هویت خودشان دفاع کنند!؟
هیات تحلیل الجزیره: همه کشورهای اسلامی موظف هستند.
فلاحی: آیا اگر جمهوری اسلامی با قدرت  پهبادی و موشکی و توان نظامی خود به اسرائیل  حمله کند، بقیه کشورهای اسلامی تضمین می دهند از تمام داشته های اقتصادی شان علیه اسرائیل استفاده کنند و دست کم چند روز درهای انرژی خود را به روی غرب ببندند!؟
هیات تحلیل الجزیره: ….
فلاحی: آیا بقیه کشورهای اسلامی نیز با تمام قدرت در کنار ایران قرار می گیرند که یک بار برای همیشه مساله فلسطین حل شود یا به همین رفتارهای دوگانه خود ادامه می دهند!؟
هیات تحلیل الجزیره: ….
فلاحی: آیا این سوال شما نباید از سایر کشورهای عربی و سران تسلیم شده آن ها نیز پرسیده شود که آن ها چه زمانی می خواهند به فلسطین کمک کنند!؟
هیات تحلیل الجزیره: ….
فلاحی: اگر کمک های جمهوری اسلامی نبود فلسطین تا کنون با سازش سران کشورهای عربی از بین رفته بود بنابراین باید برای حل مساله فلسطین یک عزم اسلامی شکل بگیرد.

دکتر فلاحی در ادامه از جنبه دیگر به سوال حاضرین پاسخ داد و گفت: عقل سیاسی حکم می کند که  از نقطه ضعف و پاشنه آشیل دشمن به آن ضربه زد. اسرائیل ابزار جنگ کلاسیک را در اختیار دارد و برای همین ارتش های عربی در جنگ کلاسیک نتوانستند او را شکست دهند اما در سنوات گذشته و در جنگ نامتقارن و پارتیزانی از حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و در جنگ های نامتقارن ۲۲ روزه تا جنگ ۸ روزه و ۵۱ روزه غزه شکست خورد و در طوفان الاقصی نیز در نبرد نامتقارن از حماس شکست خورد و تلفات سنگین و بی سابقه ای داد بنابراین راهکار مقابله با اسرائیل ورود کلاسیک ایران به جنگ نیست هر چند در این شیوه نبرد هم جمهوری اسلامی در جنگ ۸ ساله ثابت کرده است که بسیار تواناست اما باید هزینه شکست اسرائیل برای جبهه مقاومت ارزان شود و نبرد نامتقارن این هزینه را کاهش خواهد داد و  قطعا اسرائیل در ادامه همین نبردهای نامتقارن از گروه های مقاومت شکست خواهد خورد.

نماینده ایلام گفت: امروز جنگ، جنگ روایت ها و رسانه هاست و شما می توانید با سلاح رسانه بخشی از رسالت کمک به فلسطین را انجام دهید همچنان که در این چند روز خوب عمل کردید و توانستید عمق ظلم و توحش اسرائیل را به تصویر بکشید.

در پایان این جلسه محمد مختار الخلیل رئیس مرکز پژوهش های شبکه الجزیره گفت: ما روی ایران برای دفاع از آرمان فلسطین بسیار حساب کرده ایم.

دکتر فلاحی به خبرنگار ما در خصوص این سفر گفت: نکته قابل توجه در اين جلساتی که هیات ایرانی در قطر برگزار کرد، اطمینان قطری ها به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و امید به این قدرت بلامنازع منطقه ای در دفاع از جهان اسلام بود و این مهم میسر نشده است مگر در سایه رشادت شاهدان شهید این سرزمین که امروز اقتدار ایران بزرگ مدیون آن هاست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای