شما اینجا هستید

اجتماعی » مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام
نویسنده : مقدم حاتمی

 

‍ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:

اجرای صحیح فریضه امربه معروف و نهی از منکر، باعث رشد و شکوفایی پایدار در جامعه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، در جلسه شورای امربه معروف و نهی از منکر این دستگاه که با حضور حجت الاسلام حاتمی، دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان و دیگر اعضا، در سالن جلسات اداره کل صمت استان برگزار شد، گفت: اجرای صحیح امربه معروف و نهی از منکر، باعث رشد و شکوفایی پایدار در جامعه می شود.

رضا محمدرحیمی، اولین و مهم ترین دلیل اهمیت فریضه امربه معروف و نهی از منکر را واجب بودن آن در شرع مقدس اسلام دانست و بیان داشت: اولین قدم در اجرای این فریضه الهی، تنفر قلبی از منکرات و تذکر لسانی است.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این فریضه، هرچه برخوردها آرام تر و ملایم تر باشد، تاثیرگذاری آن به مراتب، بالاتر و پررنگ تر خواهد بود

مدیرکل صمت استان گفت: این فریضه، با وجود سادگی و بی آلایشی خود، می تواند عامل جلوگیری از بزرگترین جرائم و تخلفات، در حوزه های اعتقادی، اقتصادی، اخلاقی و … شود، ضمن اینکه عامل آن نیز ضرورتا نیاز به جایگاه یا منصب خاصی نداشته و ممکن است در نقش پدر یا مادر در خانواده، همکار در اداره، معلم در مدرسه و یا یک دوست یا رهگذر ساده از کنار خیابان باشد.

حاتمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه، ضمن دعوت از همگان به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام علی (ع)، “همه اعمال، حتی جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای آب در برابر دریاست”.

وی، بی عدالتی، دروغ، غیبت، تکبر و… را از مصادیق رذایل و منکرات دانست و از فضائلی چون تقوا، تواضع، خوشرویی، صبر، راستگویی و… یادکرد.

حاتمی، عملکرد اداره کل صمت استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را قابل قبول دانست و مراتب تقدیر و تشکر خود از رضا محمدرحیمی مدیرکل این دستگاه را ابراز نمود.

 

هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل صمت استان نیز بیان داشت: رعایت فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که باعث کسب رتبه برتر این اداره کل در بین دستگاه های اجرایی استان، و کسب رتبه نخست در بین ادارات صمت استان های کشور در سنجش شاخص‌های عمومی و اختصاصی شد.

لازم به ذکر است در پایان جلسه، با تقدیم لوحی، از زحمات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قدردانی، و احکام مسئولیت اعضای این شورا به آنان تقدیم شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای