شما اینجا هستید

اجتماعی » مردم خواهان مقابله با عوامل فسادزا هستند
نویسنده : مقدم حاتمی

امام‌جمعه ایلام:
مردم خواهان مقابله با عوامل فسادزا هستند

امام‌جمعه ایلام گفت: مقابله با عوامل زمینه‌ساز فساد و حامیان آنان خواست و مطالبه مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بوتک نیوز، حجت‌الاسلام  الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به دنبال این هستند که چراغ اسلام را خاموش کنند، اظهار کرد: اما مشیت الهی بر خواست شیطانی دشمنان غلبه می‌کند و جهان در آینده زیر پرچم اسلام قرار خواهد گرفت.
امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: آنچه که امروز در دنیا اتفاق می‌افتد فصل جدیدی را در تاریخ ورق می‌زند، مقاومت مظلومانه مردم غزه با وجود همه اقدام‌های وحشیانه اشغالگر قدس که با حمایت مستقیم آمریکا و دیگر کشورهای غربی انجام می‌شود و مقاومت جبهه مقاومت سرنوشت جدیدی برای دنیای امروز تعیین خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا با استفاده از حق وتو اجازه آتش‌بس در غزه را نمی‌دهد و از سوی دیگر ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با انصارالله یمن تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: انصارالله به‌عنوان مجاهدینی که هشت سال درگیر جنگ بودند، امروز ابرقدرت دنیا جرئت نمی‌کند به طور مستقیم وارد درگیری با آنان شود که دلیل بر ضعف و ناتوانی آمریکا و قدرت اراده پیروز انصارالله بر رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.

تشکیل ائتلاف علیه انصارالله اعلام شکست قدرت آمریکا است
کریمی تبار یادآور شد: ائتلاف هشت سال پیش آمریکا برای جنگ با یمن خیلی قوی‌تر بود و با ۳۹ کشور هم‌پیمان وارد جنگ با این کشور شدند، امروز می‌بینیم که انصارالله خیلی قوی‌تر از روزهای ابتدای جنگ است و ائتلاف جدید آمریکایی‌های بیانگر ضعف و عجز آنان است که در ائتلاف جدید تنها ۹ کشور به آمریکا همراه شده است و این قدرت‌نمایی آمریکایی‌های به یک‌چهارم کاهش‌یافته است.
امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: یکی از کشورهای هم‌پیمان آمریکا در ائتلاف جدید علیه انصارالله کشوری کوچک در آفریقا با ۸۵ هزار نفر جمعیت است، روزگار آمریکا به کجا کشیده شده که این کشور کوچک برای مقابله به انصارالله کمک می‌گیرد و خیلی از کشورهای بزرگ از جمله چین، روسیه و حتی عمارات و عربستان حضور ندارند.
وی با بیان اینکه امروز شرایط دنیا کاملاً متفاوت شده است، ابراز کرد: امروز قدرت موشکی انصارالله و ورود آمریکا و تشکیل ائتلاف، اعلام شکست قدرت خود آمریکا و جز ضعف و زبونی آمریکا چیزی را بیان نمی‌کند؛ اما انصارالله با شرایطی که دارد توانست مهم‌ترین بندر تجاری رژیم اشغالگر قدس را آن‌چنان مورد تهاجم قرار دهد که بندر ایلات خالی از سکنه و کشتی شد و اعلام کرد که هر کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا محموله و مقصد آن رژیم صهیونیستی باشد را می‌زند.
حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه انصارالله اعلام کرد که تا زمانی که محاصره غزه وجود داشته باشد این مقابله با کشتی‌های رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد داشت، گفت: اعلام کرد که دریای سرخ را گورستان ناوهای آمریکایی و صهیونیستی خواهیم کرد و توجیه بین‌المللی هم دارند و رژیم صهیونیستی که مظلوم‌کشی می‌کند و زن و کودک غزه را بمباران می‌کند مخالف هستیم و کشورهایی که با آمریکا همراه شده‌اند این همراهی هیچ توجیهی قانونی در نظام بین‌الملل ندارد.
امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از بازخوردهای زیبای مقاومت مردم ایران اسلامی و شیعیان جهان، در حمایت از مظلومان غزه همین ذلت آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ابراز کرد: این موضع‌گیری موجب شده است که امروز گرایش به اسلام و تشیع در جهان افزایش یابد و غیرمسلمانان هم مسلمان می‌شود که این مذهب طرف‌دار مظلومان جهان است.

رژیم اشغالگر قدس در آینده نزدیک به حول و قوه الهی محکوم به نابودی است
وی گفت: رژیم صهیونیستی همه نیروها و تجهیزات خود را به میدان آورده است، آمریکا هم از لحاظ تجهیزاتی و نیروی سرباز از این رژیم حمایت کرده، اما تا کنون به هیچ‌کدام از اهدافی که دنبال می‌کرد، نرسیده است، نه توانست مردم مظلوم غزه را از سرزمین مادری بیرون کند و نه حماس را از بین ببرد و امروز سربازان رژیم صهیونیستی بریده‌اند، مرعوب شده و بین ماندن و نابودشدن، در مرز نابودی قرار گرفته اند.
کریمی تبار خاطرنشان کرد: قدرتی که جبهه مقاومت امروز به دست آورده است، سرنوشت رژیم کودک کش و منحوس رژیم صهیونیستی را تعیین خواهد کرد و رژیم اشغالگر قدس در آینده نزدیک به حول و قوه الهی محکوم به نابودی است.

مقابله با عوامل زمینه‌ساز فساد و حامیان آنان خواست و مطالبه مردم است
امام‌جمعه ایلام در ادامه تصریح کرد: کشور ایران اسلامی در مقیاس جهانی کمترین میزان فساد اداری را دارد و قابل‌مقایسه با سایر کشورها نیست، اما همین فساد کم نباید وجود داشته باشد، شعار دولت سیزدهم فسادزدایی است و این شعار و اقدام دولت قابل قدردانی است، اما انتظار مردم این است که علاوه بر معرفی مفسدان و مجازات شدید قانونی آنان، با عواملی که زمینه‌ساز فساد و حامیان پنهانی که داشته‌اند، برخورد جدی و بازدارنده شود.
وی افزود: خواست مردم شهیدپرور ما این است که نه‌تنها ابربدهکارهای بانکی که بیت‌المال را برده و حاضر نیستند پس دهند، افرادی که حامی آنها هستند و زمینه‌ساز چنین وام‌هایی برای آنها شده و امروز هم برای افشای اسامی آنها و اعلام مبالغ این وام‌ها، کارشکنی می‌کنند نیز مجازت و محاکمه شوند.

مسئولان قوانین مرتبط با ضابطین قضایی و حافظان امنیت کشور را مورد بازنگری قرار دهند
حجت‌الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به جنایت مزدوران بُزدل در به‌شهادت‌رساندن ۱۱ نفر از نیروهای حافظان امنیت در راسک، گفت: دشمنان بدانند که با این اقدامات کور به اهدافشان نخواهند رسید، مردم ما مردمی هستند که ۱۷ هزار شهید ترور را در جریان اقدام‌های تروریست‌ها، منافقین و مزدبگیران دشمن تقدیم کرده‌اند و وحدت، همدلی و شهادت‌طلبی مردم پیامد آن بوده است.
امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: به‌طورقطع، جوانان رشید ما جایگزین این نیروهای فداکار خواهند شد؛ اما مسئولان امر باید تدبیر کنند که ابنیه حافظان امنیت ما همانند دژی مستحکم باشد که به‌آسانی دشمنان ما نتوانند به آن نفوذ کنند.
وی با تأکید بر اینکه نیاز است قوانینی که برای ضابطین قضایی و حافظان امنیت در کشور وجود دارد مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: امروز پلیس ما اگر نیاز باشد برای تأمین امنیت دست به سلاح ببرد خیلی تردید دارد که خودش گرفتار مجازات قانونی نشود، براین‌اساس لازم است که این قوانین بازنگری شود.

مردم استان ایلام به زیبایی شهدای گمنام را تکریم و تشییع کردند
حجت‌الاسلام کریمی تبار در ادامه با حمله سایبری دشمن به جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کرد و یادآور شد: این حملات در سطح دنیا وجود دارد، هدف دشمن این بود با قطع بنزین و شایعه گران‌شدن آن، مردم را به کف خیابان بکشاند و ایجاد ناامنی کند؛ اما با هوشیاری مردم بصیر این توطئه خنثی شد و عکس‌العمل سریع و به‌موقع دولت و کنترل آن و بازگشت جایگاه‌های سوخت در اولین زمان ممکن به وضعیت عادی، قابل‌تقدیر است.
امام‌جمعه ایلام با قدردانی از همسران و مادران شهدا، ابراز کرد: مادران شهدا، بهترین سربازان را در دامن خود پرورش داده و می‌دهند و همه ما مدیون کسانی هستیم که بهترین سرمایه خود را تربیت و تقدم نظام اسلامی کردند.
وی گفت: مردم استان به زیبایی در ایام فاطمیه، مهمانان شهید را تکریم و تشییع کردند و این شهدای گمنام برای همیشه زینت‌بخش چهار مکان از استان و زیارتگاه عاشقان و دوستداران شهدا خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای