شما اینجا هستید

استان ها » مجلس و دولت زمینه مشارکت مردم را در جهش تولید فراهم کنند
نویسنده : مقدم حاتمی

امام جمعه ایلام: مجلس و دولت زمینه مشارکت مردم را در جهش تولید فراهم کنند

ایلام- بوتک نیوز- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه توجه به توان وظرفیت مردم زمینه ساز موفقیت های بزرگ برای کشور است، گفت: مجلس و دولت زمینه مشارکت مردم را در جهش تولید و پیشرفت اقتصادی را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری بوتک نیوز، حجت الاسلام “ اله نور کریمی تبار” در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس رویه هر سال، امسال را به نام سال “جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، اظهار کرد: سالهای متعددی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد و معیشت مردم را مد نظر دارند، ایشان نقطه ضعف کشور را اقتصاد بیان کردند، وقتی که نقطه ضعف و آسیب پذیری کشور ما اقتصاد است، طبیعتا راهبرد ایشان نامگذاری سال متناسب با این مسأله است.
وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیشرفت اقتصادی برنامه توسعه هفتم کشور، گفت: شاخصی که ایشان مشخص کردند رشد اقتصادی متوسط هشت درصدی بوده است، اگر این موضوع تحقق پیدا کند، وضعیت اقتصادی جامعه نیز تغییر خواهد کرد، اگر جهش تولید و پیشرفت هشت درصدی تحقق پیدا کند، اشتغال پایدار تحقق پیدا می‌کند، مشکل بیکاری رفع و صادرات ما رونق و درآمد ارزی کشور افزایش خواهد یافت و تورم با کاهش پیدا می کند.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه معضل نظام بانکی و پولی کشور حل شدنی است، یادآور شد: اگر چنانچه جهش تولید و پیشرفت اقتصادی داشته باشیم، طبیعتا اعتماد ملی هم بیش از گذشته خواهد بود، بر این اساس، راهبرد جهش تولید باید در صدر توجه مردم و مسئولان قرار داشته باشد، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در کنار جهش تولید، مشارکت مردم را بیان کردند چرا که یکی از مشکلات اقتصاد کشور، تصدی‌گری دولت است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشور را حل کند، هر جایی که مردم ما پای کار بودند از جمله دفاع مقدس و مقابله با شگردهای مختلف دشمن، کشور به موفقیت های بزرگ دسترسی پیدا کرده است، هر جایی هم که به مردم توجه نشده و از توان و قدرت آن ها استفاده نشد، متاسفانه دشمن توانسته به اهداف خود دست پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه توجه به مشارکت مردم برای جهش تولید از ضروریات بوده و مجلس شورای اسلامی و دولت باید زمینه مشارکت را فراهم کنند، ابراز کرد: در کشور برای سرمایه گذار و تولید کننده، قوانین و مقررات دست و پاگیری وجود دارد، حرکت هایی در این دولت انجام گرفته اما کافی نیست، باید مشوق های قابل توجهی به جای موانع برای تولید کننده ها ایجاد شود.
امام جمعه ایلام گفت: در برخی از ادارات متاسفانه کار شکن هایی برای رشد تولید وجود دارد، این افراد باید شناخته شده و با آنان به صورت جدی برخورد شود، ضربه ای که این افراد به مردم، دولت و اقتصاد ما می‌زنند بدتر از ضربه ای است که دشمنان خارجی می‌زنند.
حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مبارزه جدی با فساد مالی باید تحقق پیدا کند، گفت: انتظار می رود وقتی که پرونده های اختلاس که در کشور مطرح می شود، دستگاه قضایی سریع تر به آن رسیدگی کند و به مردم اطلاع دهد، مردم انتظار دارند با چنین مفاسدی سریع و قاطعانه برخورد شود.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق و واردات بی رویه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: جایی که دولت و مجلس باید نظارت داشته باشند، اعمال نظارت کنند، برای تحقق شعار در هم استان، ظرفیت های خیلی خوبی داریم، مردم هم توانمندی های خوبی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه تقارن آغاز سال نو با ماه میهمانی خداوند متعال، بهار تلاوت قرآن کریم و میلاد امام حسن مجتبی(ع) و بهار معنوی را به فال نیک می‌گیریم، ابراز کرد: خداوند متعال در آغاز سال عیدی خوبی را به مردم ما ارزانی داشت، باران رحمت الهی روحیه جدیدی در همه جامعه‌ ما ایجاد کرد، انشاالله امسال سال نکویی است همانطور که آغاز آن با این همه فضائل تقارن دارد.
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بهار نشانه‌های توحید خداوند متعال است، ابراز کرد: بهار بیانگر قدرت الهی است و انسان های غافل را آگاه می کند که با دیدن زنده شدن زمین بی جان، رویش گل و گیاه، خدا را بشناسد از حالت غفلت بیرون بیاید.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال می‌فرماید همانطوری که زمین مرده را با بارش باران زنده می شود مردگان هم در روز قیامت زنده می شوند، گفت: در عید نوروز یک نگاهی هم باید به معنویت آن داشته باشیم، در فرهنگ اسلامی، نوروز، عید شادی است و مغایرتی با اسلام ندارد اما از نظر اسلام برنامه‌هایی برای معنوی افزایی در این ماه بیان شده است.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در این ماه، دعا و ارتباط با خدا در عید نوروز گره خورده است، افزود: در این عید از خدایی که تغییر دهنده رنگ های طبیعت است درخواست می‌کنیم که حال ما را به بهترین حال ها تغییر بدهد، در این ایام باید مراقب باشیم که عید بهانه ای برای معصیت خدا نباشد و بلکه عید ابزاری برای نزدیک شدن به خدا و توجه به آیات خدا در ایام بهار است.
وی با اشاره ماه ضیافت الله ها و ماه مهمانی خدا، افزود: ما در این ما مهمان خدا هستیم، میهمانی خدا برای تعالی روح انسان است، برای بالابردن انسانیت انسان و قرب به خدا است، جای شکم پروری و تظاهر به روزه خواری نیست، خداوند به ما منت نهاده است، خوابیدن در این ماه عبادت است، تلاوت یک آیه قرآن، اجر ختم قرآن کریم را دارد، اگر کسی روزه هم نیست، حداقل رابطه بندگی خود را با خدا قطع نکند، مقداری حفظ حرمت کند در مورد رافت الهی قرار گیرد.
امام جمعه ایلام گفت: اگر کسانی توجه ندارند، تظاهر به روزه خواری کنند همه ما وظیفه داریم که تذکر زبانی بدهیم و به تکلیف خود عمل کنیم، جایی که باید طرف مورد مواخذه یا مجازات قرار بگیرد، کار حکومتی‌ است و مسئولان مربوطه موظف هستند که قاطعانه برخورد کنند.

وی گفت: کسانی که شغل اغذیه فروشی دارند، در این ماه مبارک مراقبت کنند، روزی دست خداست، وقتی که قانونی از طرف حکومت به شما ابلاغ می شود باید مراعات شود، روزی همه انسان ها در دست خداست و اگر چنانچه به خاطر خدا مراعات شود ، خداوند هم یاری خواهد کرد.
امام جمعه ایلام بیان کرد: کسانی که موجر هستند در ماه مبارک رمضان با مستأجرها مراعات کنند، کسی که مکانی را اجاره کرده و به در ماه مبارک رمضان به خاطر انجام دستور خدا درآمدش کاهش پیدا می کند، موچرها هم مراعات کنند و کرایه ماه رمضان نگیرند و یا اگرهم نمی‌توانند کمتر بگیرند.
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اگر چنانچه کسی مسافر است تظاهر به روزه خواری نکند، گفت: بعضی ها هستند واقعا تقید به قوانین و مقررات و شارع مقدس ندارند، وظیفه دستگاه قضایی و فراجا است که قانونمند با آنها برخورد شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای