شما اینجا هستید

استان ها » گزارش عملکرد
نویسنده : مقدم حاتمی

 

 

فرماندار چوار دست بکار شد

بانیان وضع موجود دولت قبل بخوانند

واکنش ابراهیم یعقوبی فرماندار چوار و ارائه گزارش عملکرد

گزارش عملکرد چشم گیر در لینک زیر

گزارش عملکرد

مطالبه‌ گران استان ایلام

@motalbehgaran های سیاسی دولت قبل و ارائه گزارش عملکرد در دولت کار و کرامت

در ابتدا و آغاز شروع  به کار دولت سیزدهم؛ آغاز دوران گذار شهرستان چوار از محرومیت به سمت توسعه متوازن/ عزم راسخ دولت برای خدمت شایسته به مردم( اسفند ۱۴۰۰تا فرورین۱۴۰۳)..بدون پیش داوری و هر گونه قضاوت در خصوص عملکرد دیگران ولی با توجه به دغدغه عزیزانی که در خصوص اقدامات دولت سیزدهم لذا لازم دیدم بخشی بصورت خدمات دولت در طول بیش از دو سال خدمت در شهرستان چوار  خدمت شهروندان فهیم و مطالبه گران و همه عزیزانی که دغدغه رشد و اعتلای استان و شهرستان دارن ارائه نمایم.

ابراهیم یعقوبی فرماندار چوار: عملکرد  دولت خدمتگزار در قالب جهاد تبیین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید ارائه شود/ لزوم بیان خدمات نظام

فرماندار چوار اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، با وجود مشکلات، نارسایی‌ها و کمبودها، اقدامات خوبی در شهرستان چوار صورت گرفته که بازخورد مناسبی در میان مردم داشته است.

وی افزود: دولت سیزدهم به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از همان ابتدا شعار مردمی بودن را برای خود انتخاب کرد که البته سفرهای استانی و حضور در میان مردم و توجه به خواسته‌های آنان و تلاش برای رفع دغدغه ها، مصداق همین قضیه بوده است.
یعقوبی تصریح کرد: در سایه تدبیر، برنامه عملیاتی، هوشمندانه و عملگرایانه دولت در نقطه به نقطه استان ایلام شاهد اقدامات ارزنده‌ای هستیم و یقینا در جریان دور دوم سفر هیات محترم دولت به استان، با اتخاذ تدابیر لازم از سوی مدیریت ارشد استان اعتبارات لازم به منظور سرعت بخشیدن به روند توسعه استان اخذ خواهد شد.

فرماندار چوار خاطرنشان کرد: دستگاه‌هاي اجرايي بايد وظائف خود را جهادي و بسيجي‌وار بر اساس خط مشي‌هاي رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور محترم انجام دهند و به گونه اي عمل كنند كه مردم راضي و خشنود باشند.

وی گفت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی عرصه‌ای برای خدمت به مردم فراهم شده است و مسئولان با خدمت کردن خود در تمام عرصه‌ها می توانند در عمل به تبیین دستاوردهای نظام اقدام کنند.

وی ادامه داد: دستاوردهای نظام اسلامی و جایگاهی که امروز ایران در آن قرار گرفته و منجر به عزت، استقلال، آزادی، هویت ملی و اعتقادی مردم شده است باید به مردم و به ویژه جوانان منتقل شود و برای این کار نیاز به مجاهدت فراوان است.

فرماندار چوار گفت: انجام خدمت برای مردم به نوعی جهاد و عمل تبیینی است و امیدواریم ماحصل تلاش‌های صورت گرفته، حصول نتیجه مطلوب که همان جلب رضایت مردم است، باشد.

گفتنی است حسب دستور دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین از سوی تمامی مسئولان، فرماندار چوار به تشریح و تببین اقدامات و عملکرد فرمانداری چوار در دولت کار و کرامت پرداخت.در ابتدا یک نکته عرض کنم شهرستانی با تنش آبی شدید و سالیان متمادی بصورت سیار آبرسانی می شد در فاز اول ۴۶ کیلومتر آبرسانی تا پارده  و ۲۳ روستا و ناحیه صنعتی دارای آب پایدار شدند. ودر فاز ۲ بخش مرکزی و بولی با همراهی دولت و قرارگاه امام حسن مجتبی بزودی اغاز خواهد شد هر چند در اغلب روستاهای بخش بولی کار لوله گذاری و احداث مخازن انجام شده قطعا در ارائه عملکرد مردم خود بهترین قاضی هستند و دیده اند که دولت در تلاش برای ارائه خدمت بوده است و مردم نجیب شهرستان چوار کاملا در جریان خدمات هستند و هر چند حق مردم بیش از این است اما با سیاست و خدمت دولت کارهای خوبی محقق شده است.

کلنگ‌زنی احداث سکوهای استادیوم شهدای چوار با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، سفر رئیس جمهور و منابع وزارت نفت

بهره‌برداری مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر چوار با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال

اختصاص۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی برای رفع مشکل رانش شهر چوار

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال جهت احداث درمانگاه بیمار بستر در چوار و رایزنی جهت جذب اعتبارات لازم

کلنگ زنی پروژه راه دسترسی بازارچه هلاله شمالی با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال

کلنگ زنی عملیات اجرایی احداث سد گدارخوش با حضور وزیر کشور به منظور بهره‌مندی مردم شهرستان‌های چوار و مهران

افتتاح و بهره برداری از ۱۵۰۰۰ متر مربع آسفالت معابر دهستان مورت

۴۶ روستای شهرستان چوار جزء پروژه برنامه اقدام ملی و محرومیت زدایی قرار گرفتند که بحث مشکلات آبرسانی این روستاها توسط قرارگاه سپاه با هماهنگی وزارت نیرو انجام خواهد شد

اخذ ماده ۲۳ برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری چوار با اعتبار ۲۰میلیارد تومان

عملیات احداث سایت مخابراتی در روستای«پلک لک» از توابع شهرستان چوار با ۶۰ متر ارتفاع و اعتبار ۳۲ میلیارد ریالی، در حال انجام است و تلاش خواهد شد، تا دو روستای«پلک لک و پلک گردل» حداکثر تا ۳ ماه آینده از نعمت ارتباطات سیار و اینترنت ۴G بهره مند شوند.

تقویت سایت روستای بان‌امرود با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به منظور بهره‌مندی ساکنین روستاهای چشمه سرخ، پلکانه، بان‌امرود و چقاکبود از اینترنت ۴G

سایت روستای ریزه‌وند با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال به منظور برقراری اینترنت ۴G تکمیل شده و طی روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سایت مخابراتی روستای بان‌سرو با هزینه اعتبار ۱۵ میلیارد ریال ارتقاء یافته و اهالی این روستا هم‌اکنون از اینترنت ۴G برخوردار هستند.

برای احداث سایت پاقلعه و گره چگا از توابع بخش بولی از ارتباطات سیار و اینترنت ۴G نیز ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده و طی روزهای آینده با رفع نقص فنی، اینترنت این روستاها وصل خواهد شد.

احداث سایت مخابرات روستاهای پارده و چنان نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی اعتبار آن جذب و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

آغاز بکار عملیات احداث جاده سلامت با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال

انجام روکش و آسفالت محور ششدار-بهمن آباد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال

واگذاری پروژه احداث بلوار جاده اصلی روستاهای گله‌جار، هرکبود گلزار و گلزار به پیمانکار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان

اجرای طرح هادی در ۲۴ روستای شهرستان در قالب هر ماه ۲ روستا با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال

ثبت بیشترین میزان کاهش تلفات در بین ادارات برق سراسر استان توسط اداره برق شهرستان

کسب رتبه اول در زمینه خاموشی بی برنامه در استان توسط اداره برق شهرستان

اداره برق چوار موفق شد با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق، توسعه و بهینه سازی شبکه برق‌رسانی، احداث کابل خودنگهدار و همچنین سایر اقدامات شاخص در حوزه خدمات مشترکین و بهره برداری بیشترین میزان کاهش تلفات در بین ادارات برق سراسر استان از تلفات ۱۵ در سال ۱۴۰۰ به تلفات زیر ۱۰،۵(ده و نیم) را ثبت کند.

اصلاح شبکه شهر چوار و بهمن آباد بصورت کامل در سال گذشته به مقدار ۸ کیلومتر(سیم به کابل خودنگهدار شهر)، اصلاح کامل شبکه فشار ضعیف شهرک صنعتی به مقدار ۱۲ کیلومتر و نصب ۶۰ چراغ کامل، انعقاد قرارداد اصلاح ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط از پلیس راه تا گله جار در دست پیمانکار، اصلاح کامل روستاهای برجعلی و چغاکبود و تعمیرات ۳۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط شهرستان با استفاده از خط گرم و سرد، اصلاح ترانس روستای چنان، طرح اصلاح روستاهای بانسرو، بانکوال، لاشکن، راه سفید، آبزا، پلکانه، پارده (در مرحله طراحی و تا پایان سال کار اصلاح آنها انجام می‌شود)، -اصلاح کامل روستاهای مورت، گله‌جار، گلزار هرکبود، گلزار حداد (در دست اقدام)، برق رسانی به محوطه قدیم روستای بهارستان (در دست پیمانکار)، در راستای ایمن‌سازی شبکه برق‌رسانی در نقاط مختلف شهرستان

برق‌دار کردن روستاهای سرکمر، بان‌زیارت، باندار(بان زیات جدید)، مله سیه جدید ،۹۰ پایه جدید برای مشترکین جدید شهرستان نیز توسط مجموعه اداره برق شهرستان چوار انجام گرفته است.

۹۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۹ هزار و ۵۹۱ میلیارد ریال در شهرستان چوار در دست اجرا است.

از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری، ۴ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال برای شهرستان چوار در نظر گرفته شده است.

از محل متمم دوم سفر ریاست محترم جمهور، ۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص یافت.

در مجموع سفر ریاست محترم جمهور به استان، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی و اعتبارات اربعین، اعتباری بالغ بر ۶۵۸ میلیارد ریال برای شهرستان چوار در نظر گرفته  است.

برای اولین بار در استان ۱۰۲ میلیارد تومان ارزش افزوده اخذ شده که ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به شهرداری و دهیاری‌های شهرستان چوار اختصاص یافت

از محل اعتبارات اربعین یک پروژه با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص یافت.

اخذ مجوز ماده ۲۳ طرح فاضلاب شهری چوار با اعتبار ۲۰میلیارد تومان

در بخش صنایع و شرکت پتروشیمی ارغوان گستر و فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام دراین شهرستان زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰۰هزار نفر فراهم شده است.

اختصاص ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل مسجد جامع شهر چوار که عملیات تکمیل آن در فاز پایانی قرار دارد و به زودی قابل بهره برداری می‌باشد.

اخذ مجوز ایجاد بازارچه هلاله شمالی بعنوان اولین بازارچه در سطح استان

ارتقا دو روستای راه سفید و چنان به دهیاری

به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح  تعداد ۲۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۷۹۸۴۱ میلیون ریال و همچنین کلنگ زنی یک پروژه عمرانی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیون ریال

هم‌چنین بهره برداری از دو پروژه اقتصادی با اعتبار ۳۵۳۳۶۰ میلیون ریال در شهرستان در دستور کار قرار دارد.

فرماندار چوار اقدامات حوزه بهداشت را با توجه به نوپا بودن شهرستان چوار و مشکلات دیرینه شهرستان در این حوزه بسیار ضروری خواند و افزود: ساخت خانه بهداشت چمن سید محمد با اعتبار ۱۰میلیارد ریال، ساخت خانه بهداشت گره چگا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، بهسازی مرکز شهید رجایی با اعتبار ۴ میلیارد ریال، بهسازی ساختمان وتجهیزات اداری شبکه بهداشت با اعتبار ۵ میلیارد ریال، خرید تجهیزات آزمایشگاهی به مبلغ ۲ میلیارد ریال، خرید تجهیزات آزمایشگاه میکروبی آب شهرستان به مبلغ ۱/۵ میلیارد ریال، خرید تجهیزات آزمایشگاه سل با اعتبار ۱ میلیارد ریال، خرید دستگاه رادیولوژی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال، خرید تجهیزات مراکز و خانه های بهداشت به مبلغ ۱ میلیارد ریال، تجهیز خانه پزشک مرکز گنجوان با اعتبار ۱ میلیارد ریال مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت در شهرستان می‌باشد.
فرماندار چوار اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۵ میلیارد تومان جهت توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان تخصیص یافته و محقق شده است که در این حوزه می‌توان به روکش آسفالت محور حاج بختیار _پارده بطول ۱۰ کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی چم ژیه بطول ۴کیلومتر، روکش آسفالت راه روستایی بانویزه و راه روستایی بانخشک _ریزه وند بطول  ۴ کیلومتر، راه روستایی بانخشک _ ریزه وند بطول ۱۶ کیلومتر و با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، آسفالت مسیر بانخشک _ ریزه وند با اعتبار ۱۹۹ میلیارد ریال، تعمیر ابنیه فنی بخش بولی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، راهسازی و آسفالت راه روستایی چم ژیه بطول ۴ کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، آسفالت راه روستایی حاج بختیار_ پارده بطول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال، خط کشی راه‌های اصلی شهرستان چوار بطول ۴۰ کیلومتر و با اعتبار۰ ۶۰میلیارد ریال، نصب ۴ کیلومتر نیوجرسی در راههای اصلی شهرستان چوار با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد.
هم‌ چنین با اعلام فرماندار چوار، در حوزه آموزش و پرورش اختصاص ۳۵ میلیارد ریال جهت تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان اختصاص یافت و احداث یک دبستان در روستای انارک، یک دبستان در روستای پاقلعه، یک دبستان در دهستان گنجوان و کلنگ زنی ۳ مدرسه دیگر در دهه مبارک فجر مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش شهرستان می‌باشد.
یعقوبی اظهار داشت: در حوزه آبرسانی به شهرستان و روستاهای تابعه، ۱۷۶ میلیارد تومان تا کنون اعتبار هزینه شده است و می‌توان گفت انقلابی در حوزه آبرسانی به شهرستان در حال انجام است. از عمده پروژه های آبرسانی می‌توان به احداث مخازن: ۱۰۰ متر مکعبی دارتوت، ۳۰۰مترمکعبی آبزا، ۱۰۰متر مکعبی میرمکان، ۳۰۰ مترمکعبی چشمه سرخ، ۲۰۰ متر مکعبی بین راهی حاج بختیار، ۱۰۰ متر مکعبی پلک لک، ۵۰ مترمکعبی پلک گردل، ۲۰۰ مترمکعبی بان‌امرود و چغاکبود، ۱۰۰ مترمکعبی پلکانه، ۱۰۰ مترمکعبی چشمه سرخ و ۲۰۰۰ مترمکعبی چوار اشاره کرد.
فرماندار چوار افزود: در حوزه آب‌رسانی نوسازی شبکه‌های داخلی دارتوت ۶۳۰۰ متر، میرمکان ۳۹۰۰ متر، گنجوان ۸۰۰۰ متر، سرچم دهارون ۲۰۰۰ متر، سرچم لو ۵۲۰۰ متر، بانخشک ۵۷۰۰ متر، پلک لک ۳۷۰۰ متر، پلک گردل ۳۰۰۰ متر، چشمه سرخ ۳۵۰۰ متر، بان امرود ۲۷۰۰ متر، چغاکبود ۳۵۰۰ متر و پلکانه ۲۳۰۰ متر صورت گرفته است.
یعقوبی هم‌چنین خاطرنشان کرد: اجرای فاز یک آبرسانی به مسیر چوار تا مخزن حاج بختیار و پارده بطول ۴۶ کیلومتر و اجرای خط انتقال به گله جار بطول ۳ کیلومتر و شروع بکار تاسیسات چاه‌های تنگ‌حمام در دست اقدام می‌باشد.
وی هم‌چنین افزود: از ۵۴ روستای شهرستان، هم‌اکنون آبرسانی به ۲۷ روستا بصورت سیار انجام می‌شود و آبرسانی پایدار و ثابت برای این روستاها در دستور کار قرار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای