شما اینجا هستید

استان ها » مرز نقد سازنده و تخریب” انصاف” است
نویسنده : مقدم حاتمی

‍ ‍ ‍ فرماندار مهران:

مرز نقد سازنده و تخریب” انصاف” است

فرماندار مهران طی گفتگویی بااشاره به انتقادات نابجا و مغرضانه از عملکرد نماینده عالی دولت سیزدهم در استان ایلام گفت: مرز نقد سازنده و تخریب، اصل انصاف است.

شفیعی افزود: مردم ایلام از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم شاهد تلاش ها و مجاهدت های صادقانه دکتر بهرام نیا، استاندار ایلام در عرصه های مختلف عمرانی و اقتصادی و اجتماعی بوده اند و نمونه ی اعلای این تلاش ها را می توان در پیگیری برنامه های عمرانی مربوط به محورهای مواصلاتی ایلام _ مهران و برگزاری با شکوه مراسم پیاده روی ایام اربعین مشاهده کرد.

وی با اشاره به اجرا و تکمیل پروژه های راه سازی از جمله تونل بزرگ مهدی آباد، تونل دوم حوزه مهران، پل رانشی تا سه راهی چم آب،ازسه راهی چم آب تا تخت خان،ازدوربین بانروشان تا سه راهی جندالله بطول ۱۵ کیلومتر و … که در دولت قبل پیشرفت ۳۰ درصدی داشته و مطالبات پیمانکاران آنها نیز باقی مانده بود گفت:دولت سیزدهم در زمینه های گوناگون از جمله، سامانه گرمسیری کیلومتر ۵۶ تا سد آل اسحاق به طول۱۰ کیلومتر، از پارکینگ اربعین تا ورودی شهر مهران به طول ۵ کیلومتر،از پل زائر تا میدان اربعین به طول ۱۲ کیلومتر و مطالبات پیمانکاران برای تونل‌ها و مسیرهای اعلام شده تقاطع‌های غیر هم سطح، به استثنای مبالغ پرداختی صورت وضعیت‌ها، مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران را پرداخت نموده است.

فرماندار مهران اظهار داشت: روکش ۱۰۰کیلومترآسفالت پارکینگ اربعین و الحاق ۳۰ هکتار به آن بدون هیچگونه امکاناتی و تبدیل آن به بزرگترین پارکینگ بامتوسط امکانات رفاهی، احداث برج های نوری، محصورسازی، زیرسازی وبیس، آسفالت، احداث نمازخانه و ۹۰۰چشمه سرویس بهداشتی درپایانه های مرزی،پارکینگ ها و مسیرمنتهی به مهران، تنها گوشه ای از هزاران خدمت استاندار ایلام به مردم شریف ایلام است.

وی استاندار ایلام را فردی دلسوز و صادق الوعد برشمرد و گفت: انتقال آب پایدار، انتقال خط جمع آوری فاضلاب پایانه ومواکب، احداث پست برق، راه های پدافندی سردخانه ها، گازرسانی به پاسگاه ها و مواکب، شبانه روزی نمودن تردد زائران بااقدامات دیپلماسی، تکمیل ساختمان مانیتورینگ باپیشرفت فیزیکی ۴۰درصدی،پل روگذر ورودی مهران و…. از جمله اقدامات و عملکرد دولت سیزدهم برای خدمت رسانی به مردم ایلام هستند که نمیتوان آن ها را نادیده گرفت.

شفیعی در خصوص سامانه گرمسیری اظهار کرد: ضمن احترام به تلاش دولت های قبل، از زمان سفرجناب دکتر رییسی به استان، مبلغ ۲۹۰۰میلیارد تومان برای شروع مجدد فعالیت این سامانه که درسال۹۷کاملا تعطیل شده بود اختصاص یافت. هم چنین باتلاش شبانه روزی دکتربهرام نیا وتیم همکارانشان آب به پشت سدکنجانچم رسید ودرحال حاضربا۴۰میلیون مترمکعب آبگیری درحال انجام است و فازاول آن درآینده ای نزدیک آماده بهربرداری‌ می باشد و خط انتقال پائین دست سد نیز با جدیت درحال انجام است.

وی از دیگر اقدامات جهادی استاندار ایلام را پیگیری منطقه آزاد وشروع بکاردفتراجرایی آن، تامین ۱۰۰هکتارزمین برای نهضت ملی مسکن، کلنگ زنی سدگدارخوش درصالح آباد، توسعه میدان نفتی آذربا۲۰حلقه چاه، شروع بکارمیدان نفتی چنگوله،
آماده نمودن سامانه گرمسیری برای بهره برداری فازاول
و رایزنی های مقتدرانه خارجی بااستانداران همسایه کشورعراق برای تسهیل درتردد زائران و پیگیری برای فعال نمودن بازارچه های مرزی استان هلاله،چیلات،چنگوله و مهران معرفی و بیان کرد:حضور مستمر در مرز مهران و پیگیری مجدانه امور اربعین، اخذتفاهمنامه پارک های پروپیلن، احداث یک پست موقت برق و کلنگ زنی پست دوم برق مهران باظرفیت ۱۳۲مگا وتامین برق پایداردرمهران و آبرسانی به مناطق عشایری درارتفاعات کانی سخت از خدمات ماندگار این دولت می باشند.

شفیعی در خصوص دیگر اقدامات جهادی دولت سیزدهم در ارتباط با شهرستان مهران ابراز کرد: احداث زمین چمن شهرمهران، احداث ۷چمن مصنوعی درروستاهای شهرستان
،تجهیز مساجد،حسینیه هابه امکانات سرمایشی و صدورگذرنامه زیارتی درمرز مهران، از جمله اقداماتی هستند که مردم مهران قدردان آن ها می باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انصاف حکم میکند که مسئولان فعلی و بقایای دولت های قبل که امروز به جای حمایت از چنین خدمات ارزنده ای، در پی تخریب و ایجاد یاس در میان مردم هستند، تغییر رویه داده و با دیدی باز و منصفانه خدمات ارزنده دولت سیزدهم را برای مردم ایلام تبیین نمایند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بوتک نیوز | خبری | اخبار ایران | سیاسی | منطقه ای